| کد خبر: 124248 |

◄ نامه سرگشاده رئیس انجمن صنفی معاینه‌فنی به وزیر کشور

تین‌نیوز| با تصویب و ابلاغ دستورالعمل ماده 3 معاینه‌فنی از سوی وزارت کشور در شهریورماه سال گذشته، مشکلاتی گریبان این بخش را گرفته که متاسفانه که به نظر غیرقابل حل می‌رسد، به‌گونه‌ای که رییس انجمن صنفی معاینه‌فنی را به واکنش واداشته و رییس این مرکز نامه‌ای سرگشاده‌ای به وزیر کشور نوشته که در ادامه می‌خوانید؛


                                نامه سرگشاده
 
جناب آقای رحمانی فضلی
وزیر محترم کشور
 با سلام
جناب آقای وزیر همان‌گونه که مستحضر هستید در شهریور ماه سال جاری دستورالعمل ماده 3 آیین‌نامه نحوه اجرای انجام معاینه‌فنی از سوی جنابعالی به تمام استانداری‌های کشور ابلاغ شد.
 
این انجمن صنفی در دو سال گذشته بارها با مکاتبات اداری، حضوری و یا نقد رسانه‌ای، غیر کارشناسی بودن این دستورالعمل را تاکید داشته زیرا، هرچه زمان بیشتری از عمر این دستورالعمل می‌گذرد انحراف از محور آن بیشتر نمایان شده و باعث معضلات و مشکلات بیشتری در این صنعت را باعث می‌شود.
 
به دلیل عدم توجه به مسائل کارشناسی متاسفانه، یک طرح ملی به یک طرح محلی تبدیل شد زیرا، تا قبل از این دستورالعمل مشکلات مراکز معاینه‌فنی به دلیل عدم هماهنگی در بین کارگروه معاینه‌فنی کشور بود اما، نه تنها در حال حاضر این معضل به قوت خود باقی است و هر یک از اعضا کارگروه معاینه‌فنی بر اساس منافع سازمانی خود حرکت می‌کنند که، با ابلاغ این دستورالعمل سازمان محوری بر ملی بودن یک طرح دارای ارجحیت شد.
 
معضل دیگری که در این بخش خودنمایی کرده عدم بررسی و تهیه یک ساختار سازمانی در این سیستم بوده لذا، در استان‌های مختلف نیز هریک بر اساس سلایق شخصی و خودمحوری عمل کرده و هیچ‌گونه قانونمندی در این عرصه وجود ندارد.
 
محرک تمام این معضلات را باید در عدم تحلیل شرایط موجود، از سوی مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دانست که با چند شعار و عدم رعایت اصول اخلاقی و رفتار سازمانی به پیچیده‌تر کردن این جریان دامن زدند.
 
مورد دیگری در این چند روز اخیر موجب نارضایتی مردم و مراکز شده است سایت سیمفا است، در این مورد نیز به دلیل عدم تحلیل ساختار فعلی، مشکلاتی برای این بخش به وجود آمده، ماده 1 بند «د» آیین‌نامه در مورد مبحث سامانه برخط (آنلاین)، امکانات و زیرساخت‌ها شرایط موجود در کشور لحاظ نشده و نکته دیگر نیز عدم هماهنگی میان سازمان‌های موجود است که باید در خصوص آن چاره‌اندیشی کرد.
 
در انتها لازم به‌ذکر است که مستندات موارد عنوان شده در صورت پیگیری ارسال خواهد شد.
والعاقبته للمتقین/ عباس مجیدی‌نژاد
 رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه‌فنی کشور
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.