| کد خبر: 89279 |

در دومین روز کنفرانس ملی محافظت ساختمان‌ها و سیستم‌های حمل و نقل در برابرآتش انجام می‌شود:

◄ نقد و بررسی نسخه نهایی مبحثسوم مقررات ملی ساختمان

تین‌نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی از نقد و بررسی مبحث سوم مقررات ساختمان در روز دوم برگزاری کنفرانس خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد شکرچی‌زاده صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنفرانس ملی محافظت ساختمان‌ها و سیستم‌های حمل‌و‌نقل در برابر آتش با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات، مسکن و شهرسازی در چهار حوزه آموزش، تحقیقات، تدوین استاندارد و گواهینامه فنی اظهار داشت: بخش تدوین مقررات و گواهینامه فنی مهمترین فعالیت‌های این مرکز را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: از مسائل مهم برای تدوین مقررات ملی ساختمان به‌روزرسانی مرتب مقررات براساس تحقیقات بومی و تدوین آیین‌نامه‌های پشتیبان است که خوشبختانه با پشتوانه بخش‌های تحقیقاتی مرکز و ارتباطات قوی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی این هدف با قوت بیشتری نسبت به قبل در حال انجام است و تحقیقات کاربردی مرتب با بروزرسانی مقررات در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بالای محافظت ساختمان‌ها در برابر آتش برای جامعه مهندسی، بیان کرد: مباحث و اقدامات ایمنی در برابر آتش از تنوع بسیار بالایی برخوردارست اما بنا به دلایل مختلف تکمیل آن در سال‌های گذشته با سرعت مناسب انجام نشده است. در عین حال با افزایش دانش فنی و امکانات موجود در کشور زمین تکمیل مبحث سوم بیش از پیش برآورده شده است و نسخه نهایی آن فردا به منظور سازگاری با شرایط داخلی کشور به نقد گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به موضوع فعالیت این مرکز در حوزه آزمون و صدور گواهینامه فنی، گفت: تهیه گزارش و اطلاعات فنی لازم برای تدوین محصول یا سیستم ساختمانی موردنظر با الزامات مقررات و آیین‌نامه‌های ساختمانی است به طوری که گواهینامه‌های فنی براساس آزمون‌ها و ارزیابی‌های فنی برای محصولات، اجزا، سیستم‌ها، روش‌ها و مصالح ساختمانی صادر می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطرنشان کرد: آزمایش‌های آتش موجود در مرکز تحقیقات علاوه بر ساختمانی تا حدود خوبی قادر به کنترل کیفی و آزمون برای وسایل و سیستم‌های حمل ونقل نیز هستند و امید است با توسعه آن خدمات بیشتری به کشور ارائه شود.

شکرچی‌زاده در ادامه تصریح کرد: در فاصله کنفرانس قبلی تاکنون دستاوردهای خوبی در حوزه‌های پژوهش، توسعه آیین‌نامه‌ها، مقررات و استانداردهای ملی به دست آمده است و فناوری‌های محافظت در برابر آتش توسط شرکت‌های تخصصی متعدد در اختیار صنعت ساختمان و حمل‌و‌نقل قرار گرفته است که باید این موارد به طور مناسب‌تری در اختیار پژوهشگران، مهندسان و صنعتگران قرار می‌گرفت؛ به همین منظور برگزاری اولین کنفرانس ملی برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان با اشاره به دو استراتژی مهم مرکز در زمینه محافظت در برابر آتش یاد آور شد: ما برای ایجاد امکان کنترل کیفی محصولات ساختمانی و حمل ونقل در برابر آتش باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم. از این رو برای توسعه آزمایشگاه‌ها علاوه بر بودجه و حمایت دولتی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با سازوکارهای مشخص استقبال می‌شود. همچنین با همکاری مرکز با سازمان‌های مسئول جهت کنترل کیفی مصالح و محصولات محافظت در برابر آتش در سال جاری حرکت‌های مهمتری آغاز خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.