| کد خبر: 79904 |

در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران صورت گرفت:

تصویب بازنگری طرح توسعه و عمران جامع شهر میناب در استان هرمزگان

تین نیوز | سرپرست معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: طرح بازنگری توسعه و عمران جامع شهر میناب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

ابراهیم رستم گورانی سرپرست معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود:

با اتمام افق طرح توسعه و عمران جامع شهر میناب در سال ۱۳۹۰، قرارداد بازنگری طرح جامع این شهر خرداد ۹۱ با مهندسین مشاور ذیصلاح منعقد شد و پس از تأیید در كارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی و نیز تصویب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران طی روزهای گذشته از طرف وزارت راه و شهرسازی كشور به استان هرمزگان ابلاغ شد.

وی به اهمیت میناب به عنوان دومین شهر بزرگ و پرجمعیت استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: مطابق با طرح های بالادست از جمله طرح ناحیه بندرعباس، شهر میناب به عنوان مركز منظومه ارائه دهنده خدمات برتر به روستاهای اقماری است كه بطور روزانه خدمات خود را از این شهر دریافت می كنند.

گورانی گفت: این طرح ضمن بررسی مسائل و معضلات بوجود آمده در طرح های پیشین و در جهت رفع مشكلات موجود، ضوابط اجرایی، جهات توسعه شهر و همچنین توزیع كاربری ها جهت برنامه ریزی و نحوه صحیح استفاده از اراضی جهت مدیریت شهری و رسیدن به توسعه پایدار را ارائه می دهد.

به گفته وی، این طرح می تواند افق روشنی را پیش روی مدیریت شهری و همچنین برنامه ریزی جهت ساماندهی سكونتی شهر ارائه نماید.

سرپرست معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین افزود: مساحت محدوده شهر در طرح قبلی برابر با دو هزار و ۲۸۹ هکتار بود که در طرح فعلی به ۷/۲۹۶۴ هکتار افزایش یافته است. همچنین مساحت حریم در طرح پیشین برابر با ۱۶۸۶۳ هکتار بوده که به ۹/۱۳۹۳۵ هکتار كاهش یافته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.