| کد خبر: 170164 |

◄ طرح TOD قزوین دو ماه دیگر آغاز می‌شود

طرح جامع و گسترش ایستگاه راه‌آهن قزوین تا دو ماه دیگر آغاز می‌شود. مسعود حق‌لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: این پروژه 22 هکتاری در حوزه بازآفرینی مبتنی بر حمل‌ونقل ریلی و مشاور TOD اجرا خواهد شد.

تین نیوز

طرح جامع و گسترش ایستگاه راه‌آهن قزوین تا دو ماه دیگر آغاز می‌شود.

مسعود حق‌لطفی، مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: این پروژه 22 هکتاری در حوزه بازآفرینی مبتنی بر حمل‌ونقل ریلی و مشاور TOD اجرا خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، حق‌لطفی افزود: طرح توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل عمومی (TOD) برای نخستین بار و به‌صورت پایلوت در کشور با هدف توسعه اقتصادی و اجتماعی در شهرهای مشهد، اهواز و شهرجدید پرند، قزوین به اجرا گذاشته می‌شود.

حق‌لطفی، TOD را از موضوعات مهم ستاد بازآفرینی شهر قزوین دانست و یادآور شد: حفظ محیط‌زیست، رونق اقتصادی، پیوند تمامی نقاط شهر از طریق ایجاد یک فضای عمومی، ایجاد مکان‌های خاص پیاده‌روی و درنهایت صرفه‌جویی در انرژی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قزوین در ادامه، افزایش سطح کیفی زندگی و حمل‌ونقل درون‌شهری را از دغدغه‌های مهم و اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: در موضوع حمل‌ونقل درون‌شهری یا همان TOD، توجه به اتوبوس، تراموا و مترو موردنظر بوده که قزوین به لحاظ پایین بودن جمعیت و کوچک بودن حوزه جغرافیایی خود، هیچ توجیه اقتصادی در بخش مترو ندارد.

به گفته او، ایجاد تراموای قزوین که در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهری دیده‌شده، تمامی مصوبه‌های قانونی شورای‌عالی ترافیک کشور را داشته و مطالعات آن نیز آغازشده است.

حق‌لطفی اضافه کرد: پرداختن به موضوع توسعه حمل‌ونقل عمومی،ما را بر آن داشته تا بتوانیم آمار استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهرها را از 17 به 35 درصد برسانیم که بخشی از این موضوع با ایجاد خطوط و ایستگاه‌های مناسب تا حدودی امکان‌پذیر خواهد بود.

TOD برنامه توسعه حمل‌ونقل عمومی یکپارچه‌ای است که با استفاده از این برنامه تمام شهروندان از دسترسی برابر به حمل‌ونقل عمومی برخوردار می‌شوند و دسترسی به تمام نقاط شهر درنظر گرفته می‌شود. این طرح درحال‌حاضر در قزوین، شهرجدید پرند، مشهد و اهواز اجرا خواهد شد.

این طرح با استفاده از تجربیات کشورهای اروپایی و پیشرفته در توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهرها برنامه‌ریزی‌شده است و با جدیت از طرف وزارت راه و شهرسازی درحال پیگیری است.

در راستای طرح TOD، تراموا برای اولین بار در قزوین به بهره‌برداری خواهد رسید. دلیل این امر عدم توجیه اقتصادی ساخت مترو در شهری با ابعاد و جمعیت قزوین است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آقای مدیرکل راه وشهرسازی قزوین
    فرودگاه قزوین کی توسعه یافته وتبدیل به مسافربری خواهدشد؟