| کد خبر: 169934 |

◄ آمار زاغه‌نشینی در ایران

تازه‌ترین آمار مربوط به واحدهای مسکونی در تصرف خانوارهای ایرانی نشان می‌دهد: «از مجموع ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکونی در تصرف خانوارها ، هشت‌میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۳۸ واحد مسکونی آپارتمانی و ۱۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۶۵ واحد مسکونی غیرآپارتمانی به معنای واحدهای مسکونی یک و دو طبقه است.

تین نیوز

تازه‌ترین آمار مربوط به واحدهای مسکونی در تصرف خانوارهای ایرانی نشان می‌دهد: «از مجموع ۲۲ میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکونی در تصرف خانوارها (واحدهای مسکونی که خانوارها در آنها سکونت دارند، بدون احتساب خانه‌های خالی و خانه‌های دوم)، هشت‌میلیون و ۹۷۵ هزار و ۱۳۸ واحد مسکونی آپارتمانی (بر‌اساس تعریف مرکز آمار واحدهای مسکونی بیش از دو طبقه) و ۱۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۸۶۵ واحد مسکونی غیرآپارتمانی به معنای واحدهای مسکونی یک و دو طبقه است.

مرکز آمار ایران در گزارشی که به‌تازگی از نتایج تفصیلی مربوط به سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ منتشر کرده به این جمع‌بندی رسیده است که معادل ۱۰۰ هزار و ۷۱۴ خانوار ایرانی در چادر، کپر، آلونک، زاغه یا موارد مشابه زندگی می‌کردند که این میزان برابر با ۴/ ۰ درصد از کل خانوارهای ساکن در کشور (بر اساس سرشماری سال ۹۵ تعداد خانوارهای کل کشور ۲۴‌میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۲۵ خانوار است) است. همچنین آمارها نشان می‌دهد ۴۸۲ هزار و ۹۱۳ خانوار نیز در سایر سکونتگاه‌های غیر از واحدهای مسکونی آپارتمانی، غیرآپارتمانی، چادر، کپر، آلونک، زاغه یا موارد مشابه سکونت دارند که این میزان نیز معادل ۹/۱‌درصد از خانوارهای کل کشور است.

در گزارش منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران مشخص شده است: «معادل ۳۱/۳۹ درصد واحدهای مسکونی در تصرف خانوارها به شکل آپارتمان و ۶۹/۶۰ درصد این واحدها، واحدهای مسکونی غیرآپارتمانی است. همچنین از مجموع ۲۲‌میلیون و ۸۳۰ هزار واحد مسکونی، ۴۴/۷۶ درصد واحدها در نقاط شهری و ۵۶/ ۲۳ درصد واحدها در نقاط روستایی بوده است. در نقاط شهری، تعداد ۱۷ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۶۶ واحد مسکونی و در نقاط روستایی تعداد پنج‌میلیون و ۳۷۷ هزار و ۹۳۷ واحد مسکونی مورد سرشماری قرار گرفته است.

از تعداد کل واحدهای مسکونی آپارتمانی در نقاط شهری ۸ میلیون و ۶۳۵ هزار و ۸۸۰ واحد مسکونی معادل ۴۸/۴۹ درصد واحد مسکونی آپارتمانی و ۵۲/۵۰‌درصد واحد مسکونی غیرآپارتمانی است. همچنین از مجموع کل واحدهای مسکونی روستایی در تصرف خانوارها، ۳۱/۶‌درصد واحدهای مسکونی آپارتمانی و ۶۹/۹۳‌درصد واحدهای مسکونی غیرآپارتمانی است.»

هفته‌نامه‌حمل‌ونقل

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.