| کد خبر: 165695 |

◄ استفاده از فرآیند BIM در پروژه‌های پایلوت ساختمانی

وزارت راه و شهرسازی از نظام BIM در پروژه‌های تولیدی خود بهره‌ خواهد برد تا زمینه برای انجام طرح‌های پایلوت فراهم شود. حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: ما به دنبال کامل کردن پازل تهیه نقش راه (BIM) هستیم تا بدانیم در این مسیر چه‌کارهایی باید صورت گیرد.

تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی از نظام BIM در پروژه‌های تولیدی خود بهره‌ خواهد برد تا زمینه برای انجام طرح‌های پایلوت فراهم شود.

حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: ما به دنبال کامل کردن پازل تهیه نقش راه (BIM) هستیم تا بدانیم در این مسیر چه‌کارهایی باید صورت گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در چهارمین نشست هم‌اندیشی تهیه نقشه راه سند استراتژیک مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) ضمن تشکر از اندیشمندان و فعالان حاضر در جلسه، بر ضرورت تدوین مسیر دستیابی به‌نظام BIM تأکید کرد و گفت: برگزاری این جلسات به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در این مورد کمک خواهد کرد. همه ما تلاش داریم تا نوری بر این مسیر بیافکنیم و قطعاً از این قدم‌ها به‌عنوان قدم‌های تعیین‌کننده در تاریخ ساختمان ایران یاد خواهد شد.

به گفته او کشور انگلستان توانسته با BIM بیست درصد زمان و سی درصد انرژی را در فرآیند ساخت کاهش دهد.

مظاهریان پیشنهاد داد که ازاین‌پس گروهی از پروژه‌های دولتی با استفاده از نظام و کاربست BIM انجام شود و گفت: پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت تا نظام BIM در پروژه‌های دولتی مستقر شود. این کار هم بازار کار ایجاد می‌کند و هم پایلوت موردنظر را برای ما فراهم خواهد کرد.

مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) فرایندی برای ذخیره و مدیریت اطلاعات مربوط به ساختمان یا هر چیز ساخته‌شده است تا در هنگام نیاز بتوان با استخراج این اطلاعات به مواردی چون ارزش ساختمان، مقاومت و ... دست پیدا کرد و همچنین برای اشتراک‌گذاری این اطلاعات با مراکز علمی اقدام کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.