| کد خبر: 161787 |

مسکن مهر برای تأمین خدمات پایدار چقدر اعتبار نیاز دارد؟

وزیر نیرو از نیاز ۴۱۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین خدمات پایدار در مسکن مهر خبر داد و گفت: تأمین آب شرب مسکن مهر به طور جدی پیگیری می‌شود.

تین نیوز

وزیر نیرو از نیاز ۴۱۰۰ میلیارد تومانی برای تأمین خدمات پایدار در مسکن مهر خبر داد و گفت: تأمین آب شرب مسکن مهر به طور جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش تسنیم،  رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در مراسم کلنگ‌زنی خط انتقال آب از روستای کلان به پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین آب شرب پردیس و مسکن های مهر به طور جدی در وزارت نیرو پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: 2 میلیون و 332 هزار واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که تا سال 92 و ابتدای دولت یازدهم، وزارت نیرو خدمات لازم را برای 902 هزار واحد مسکن مهر فراهم کرده بود و برای این کار بالغ بر 580 میلیارد تومان هزینه شده است.

وزیر نیرو اضافه کرد: از سال 92 تاکنون، علاوه بر 902 هزار واحد مسکن مهر، بیش از یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی بهره‌مند شدند که در کل 2 میلیون 207 هزار واحد مسکن مهر از خدمات وزارت نیرو برخوردار شدند.

اردکانیان افزود: در این فاصله، 56 درصد کل مسکن مهر در کمتر از پنج سال از این خدمات با یک هزار و 340 میلیارد تومان هزینه بهره‌مند شدند که 95 درصد واحدها این خدمات را در اختیار دارند و پنج درصد باقی در حال انجام است.

وی ادامه داد: علاوه انشعابات، خدمات پایدار شامل تصفیه‌خانه کامل آب، تصفیه‌خانه فاضلاب، پست‌های فشار قوی و... اعتبارات بیشتری نیاز است که مبلغی بالغ بر چهار هزار و 100 میلیارد تومان دیگر برای تأمین خدمات پایدار نیاز است.

وزیر نیرو ادامه داد: فارغ از اینکه آب آشامیدنی با چه سختی‌هایی تهیه می‌شود، از آب‌های زیرزمینی، سطحی، قیمت تمام‌شده و حتی استفاده از آب بطری در مواقع سخت و اضطراری، اولین منبع برای صنعت و کشاورزی پساب است.

اردکانیان اضافه کرد: کشورمان در حال حاضر، بیش از 6 هزار میلیارد مترمکعب آب مصرفی در بخش‌های شرب و بهداشتی دارد که از این مقدار، چهار میلیارد و 300 میلیون مترمکعب آن پساب تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه در ادبیات مربوط به منابع زیست‌محیطی دنیا، کلمه پساب و فاضلاب در حال حذف شدن است؛ اما این ماده نیز به‌عنوان آب و با رنگ مختلف استفاده می‌شود.

وزیر نیرو مطرح کرد: امروز 20 میلیون هکتار اراضی کشاورزی در دنیا با پساب آبیاری می‌شود که در برخی نقاط شیوه‌های مطمئنی نیست و مشکلاتی را ایجاد کرده؛ اما برنامه دنیای بدون گرسنه که جزو اهداف توسعه پایدار و استفاده جدی‌تر از پساب است؛ زیرا عدم استفاده از پساب موجب آلوده‌تر کردن منابع محدود آب شیرین دنیا هم می‌شود.

اردکانیان در پایان عنوان کرد: در چنین شرایطی، پردیس برای ما فرصتی است که سرمایه‌گذاری‌هایی را در زمینه فاضلاب و برداشت پساب انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.