| کد خبر: 161128 |

در اجلاس سراسری انبوه‌سازان عنوان شد:

◄ بخش خصوصی می‌تواند در ساخت وساز تحول‌ساز باشد

اجلاس سراسری انبوه‌سازان با محوریت ایران شهر، شهری برای زندگی با حضور معاون مسکن وزیر راه و شهر سازی و جمع زیادی از مسئولان و انبوه‌سازان در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

تین نیوز

اجلاس سراسری انبوه‌سازان با محوریت ایران شهر، شهری برای زندگی با حضور معاون مسکن وزیر راه و شهر سازی و جمع زیادی از مسئولان و انبوه‌سازان در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، دبیر انجمن انبوه‌سازان با اشاره به برگزاری دهمین دوره برگزاری اجلاس انبوه‌سازان، گفت: بنا به ضرورت قرار است 4 بحث در این همایش مورد بررسی قرار بگیرد.

افشین پورحاجت در ادامه تصریح کرد: کارهایی صورت گرفته اما کافی نبوده و باید تلاش شود مثل همیشه ایران و ایران شهری مثل همیشه سرلوحه کار قرار بگیرد.

وی افزود: از دولت انتظار می‌رود تا نسبت به بخش خصوصی توجه بیشتری شود و تمهیداتی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شود تا ریسک و مخاطرات فعالیت در بافت فرسوده برای سرمایه‌گذاران قابل قبول‌تر باشد.

پورحاجت تاکید کرد: به نظر می‌رسد در بخش بافت فرسوده باید توجه بیشتری به بخش خصوصی شود، آیا مجلس نباید به توسعه‌گری و تلاش بخش خصوصی توجه بیشتری داشته باشد؟

رئیس کانون سراسرس انبوه‌سازان ایران، نیز با اشاره به برگزاری نهمین دور برگزاری اجلاس سراسری انبوه سازان در کشور، ابراز داشت: اگر نتوانیم در این بخش آسیب شناسی خوبی صورت دهیم به برنامه‌هایی که در چهار دهه گذشته در هیچ یک از بخش‌ها به آن دست نیافیتم باز هم دست نخواهیم یافت.

جمشید برزگر در ادامه گفت: واگذاری زمین‌های با آهن تناژ بالا ثمری به همراه نداشت که مشکلات آن را در زلزله اخیر بم شاهد بودیم و صدمات زیادی را از این رهگذر متحمل شدیم.

وی با اشاره به تلنگری که زلزله کرمانشاه بر حوزه ساخت مسکن وارد کرد، گفت: تشدید نظارت مهندسی بر ساخت وسازها و توجه به ساخت انبوه ساختمان در کشور از سوی بخش خصوصی با اصول مهندسی یکی از اهدافی است که از سال‌های دور در دستور کار بخش خصوصی انبوه‌ساز قرار گرفت.

وی با تاکید بر این مهم که ما تاکنون تصدی‌گری  را به بخش خصوصی واگذار نکرده ایم، گفت: در ایران به سرمایه‌گذار و بخش خصوصی در حوزه مسکن اعتماد وجود ندارد.

برزگر افزود: بخش خصوصی می‌تواند حافظ سرمایه و اعتمادی باشد که در اختیار او قرار می‌گیرد؛ علیرغم سردادن شعار خصوصی‌سازی هنوز این بخش از پشتوانه‌ای محکم در کشور برخوردار نیست.

رئیس کانون سراسرس انبوه‌سازان خاطر نشان کرد: امید می‌رود در سی سال آینده بتوان گفت، این تعداد از ساختمان را بخش خصوصی ساخته است، آیا می‌شود با این شرایط امیدی به چنین آینده‌ای داشت؟

وی اظهار داشت: آیا می‌توان با سیاست‌های موجود به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت؟ اگر می‌خواهیم در بافت فرسوده شاهد تحول باشیم باید دولت به حمایت از بخش حصوصی بپردازد. زلزله کرمانشاه نشان دادکه حضور بخش خصوصی می‌تواند تحولی را در ساخت وساز به وجود بیاورد.

برزگر ادامه داد: بارها اعلام شده ما از دولت حمایت مالی نمی‌خواهیم و تنها حمایت معنوی برای توانمند شدن بخش خصوصی کافی است، یک سوال و آن این که صندوق حمایت از صنایع می‌خواهد از کدام صنعت حمایت کند، آیا با این رویه می‌توان امیدی به آینده و رونق اقتصادی داشت؟

رئیس کانون سراسرس انبوه‌سازان تاکید کرد: باید منابع در اختیار کسانی باشد که می‌توانند اثر گذاری خوبی در صنعت داشته باشند. براساس اعلام رئیس جمهور 250 هزار شغل در نوسازی بافت‌های فرسوده ایجادخواهد شد و تنها اعتماد و کمی سرمایه‌گذاری از سوی دولت می‌تواند ما را در همراهی با دولت یای کند.

وی با خطاب قرار دادن حامد مظاهریان معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، گفت: آیا با این روند رسیدن به اهداف و تحقق وعده‌ها ممکن خواهد شد؟

به گفته وی شعارها تحقق پیدا نخواهد کرد مگر نگرش ما در نوسازی بافت فرسوده تغییر پیدا کند.

برزگر خاطرنشان کرد: سه پیشنهاد بر اساس تجربیات در این همایش ارائه خواهیم کرد که با تکیه بر آن از بازسای تکه‌ای بافت فرسوده و ادامه نابسامانی در این بخش ممانعت خواهد کرد.

رئیس کانون سراسرس انبوه‌سازان یادآور شد: نیک می‌دانیم که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها به سهولت در اختیار قرار نمی‌گیرد و گاهی سالها باید در پی آن دوید اما، هزینه‌های سربار نیز نباید در غیاب متولی بر این بخش سیطره یافته و در ارائه خدمات شهری نیز به بخش خصوصی و انبوه‌ساز با قیمت مناسب واگذار شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.