| کد خبر: 160473 |

◄ خانه‌های خالی به نابسامانی بازار مسکن دامن زده است

علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از وضعیت نابه سامان رشد نرخ اجاره‌بها در ماه‌های اخیر، گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده کمبود مسکن و عدم توازن عرضه و تقاضا مهم‌ترین عوامل گرانی‌های اخیر بوده است.

تین نیوز

علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از وضعیت نابه‌سامان رشد نرخ اجاره‌بها در ماه‌های اخیر، گفت: طبق بررسی‌های انجام‌شده کمبود مسکن و عدم توازن عرضه و تقاضا مهم‌ترین عوامل گرانی‌های اخیر بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، یارمحمدی بابیان اینکه دلالی در حوزه مسکن نیز عامل دیگر دامن زننده به رشد نرخ اجاره‌بها بوده است، افزود: بیشترین میزان اجاره‌نشینی و رشد نرخ‌ها در کلان‌شهرها به‌ویژه تهران بوده و عدم توانایی تولید مسکن به میزان نیاز داخل بر این نابه سامانی افزوده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تصریح کرد: کاهش قدرت خرید مردم عامل رشد جمعیت اجاره‌نشین در تهران شده است.

یارمحمدی بابیان اینکه سیاست‌های دولت در حوزه ساماندهی وضعیت مسکن پاسخگویی مناسبی در بازار نداشته است، گفت: دولت با ارائه تسهیلات مسکن در تلاش برای رشد قدرت خرید مردم بود غافل از اینکه با افزایش رقم وام‌ها به همان نسبت قیمت مسکن نیز رشد پیدا کرد.

یارمحمدی بابیان اینکه دولت در حوزه ساماندهی وضعیت بازار مسکن نباید تنها در حوزه کلان‌شهرها به‌ویژه تهران تمرکز کند، گفت: درصورتی‌که وضعیت بازار مسکن با تولید واحدهای مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها نیز ساماندهی شود به‌طور حتم مهاجرت به کلان‌شهرها و درنتیجه برهم خوردن عرضه و تقاضا در آن‌ها رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: تا این لحظه سیاست‌های دولت در حوزه مسکن همیشه ابتر بوده و به همین دلیل بهبودی در شرایط صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: برنامه‌ریزی در حوزه مسکن مؤثر خواهد بود که با نیاز هرساله کشور به واحدهای مسکونی و نیازهای انباشت شده در این حوزه همخوانی داشته باشد در غیر این صورت‌ وضعیت فعلی هر روز بدتر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.