| کد خبر: 160393 |

حل مشکل مالیاتی مسکن مهر تکذیب شد

در حالی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برطرف شدن مشکل مالیاتی پروژه‌های مسکن مهر پردیس و برداشت از حساب متقاضیان این طرح خبر داده بود که مدیرعامل شرکت عمران این شهر اظهارات مذکور را تکذیب کرد.

تین نیوز

در حالی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از برطرف شدن مشکل مالیاتی پروژه‌های مسکن مهر پردیس و برداشت از حساب متقاضیان این طرح خبر داده بود که مدیرعامل شرکت عمران این شهر اظهارات مذکور را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، نادر محمدزاده یکشنبه هفته جاری با بیان این که پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید به جز پردیس تا تابستان آینده به اتمام می‌رسد به مسدود شدن حاب‌های مسکن مهر این شهر اشاره کرد و گفته بود: پردیس با مشکلات بسیاری از جمله محیط زیست، پرداخت مالیات و معارض درگیر است که به طور موقت این مشکلات برطرف شده و در حال پیگری نهایی آنها هستیم.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت عمران پردیس با رد این ادعا گفت: چنین چیزی اصلا صحت ندارد و اداره مالیات همچنان در حال برداشت از حساب‌های مردم و شرکت عمران پردیس است.

غفوری مدیرعامل شرکت عمران پردیس 21 دیماه امسال از مسدود شدن حساب‌های بانکی این شرکت  خبر داده و گفته بود: شرکت عمران پردیس به اداره مالیات بدهی ندارد و تمام مالیات خود را پرداخت کرده است. با این حال سازمان امور مالیاتی از ما درخواست پرداخت حدود 11 میلیارد تومان مالیات را کرده است.

وی با بیان این‌که سازمان امور مالیاتی می‌گوید این مالیات مربوط به پروژه‌های مسکن مهردر سال 91  است، تاکید کرد:‌  درخواست سازمان امور مالیاتی در حالی است که واحدهای مسکن مهر از پرداخت مالیات معاف هستند. این اقدام سازمان امور مالیاتی غیرقانونی است و مسدود شدن حساب‌های بانکی شرکت عمران پردیس باعث طولانی شدن زمان اتمام پروژه‌های مسکن مهر می‌شود.

حدود دو هفته بعد از این اطلاع‌رسانی و هشدار غفوری از برداشت 600 میلیون تومان از حساب متقاضیان مسکن مهر خبر داد و گفت:‌ اداره مالیات از دو روز پیش اداره مالیات اقدام به برداشت 600 میلیون تومان از حساب‌های خزانه شرکت عمران مربوط به متقاضیان و برای تکمیل واحدهای مسکن مهر کرده است.

وی تاکید کرد: با این کار مشکلاتی در ساخت و تکمیل واحدهای مسکن مهر ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌ها را بر هم خواهد زد.

این در حالی بود که خبرها حکایت از برداشت حدود 2 میلیارد تومان از حساب متقاضیان مسکن مهر تا روز دوشنبه هفته جاری داشت. بر این اساس  بیش سازمان امور مالیاتی بیش از 2 میلیارد تومان از حساب جاری عمومی شرکت عمران پردیس و حساب مسکن مهر برداشت کرده است. این سازمان همچنین سری هم به سپرده‌های شرکت عمران پردیس متعلق به پیمانکاران مسکن مهر زده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.