| کد خبر: 159744 |

◄ جلسه سیف و آخوندی برای بررسی روند تولید مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس از دعوت کمیسیون متبوعش از وزیر راه و شهرسازی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران بانک ملی و مسکن برای بررسی وضعیت تولید مسکن در کشور خبر داد.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون عمران مجلس از دعوت کمیسیون متبوعش از وزیر راه و شهرسازی، رئیس‌کل بانک مرکزی و مدیران بانک ملی و مسکن برای بررسی وضعیت تولید مسکن در کشور خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدرضا رضایی با اشاره به دستور کار کمیسیون عمران مجلس در هفته جاری، گفت:  در حال حاضر نیاز کشور به مسکن به برهم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا منجر شده است و کمیسیون عمران مجلس در تلاش برای بررسی مشکلات این حوزه است.

تولید مسکن در کشور روند خوبی نداشته است

نماینده مردم جهرم در مجلس  با تأکید بر اینکه باید دستگاه‌های مسئول در حوزه مسکن برنامه‌های خود در راستای تولید واحدهای مسکونی را به اطلاع کمیسیون عمران مجلس برسانند، گفت:  برنامه‌های دولت در حوزه تولید مسکن مبهم است و علی‌رغم اینکه دولت همیشه بحث تولید مسکن را مطرح می‌کند اما حرکت جدی در این حوزه دیده نشده است.

 مجلس آماده رفع مشکلات تولید مسکن

رضایی از آمادگی مجلس به‌ویژه کمیسیون عمران آن برای رفع مشکلات حوزه تولید مسکن خبر داد و تصریح کرد: برای بهبود وضعیت بازار مسکن باید موانع پیش روی تولید واحدهای مسکونی از میان برداشته شود ازاین‌رو بانک‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط باید موانع پیش روی خود را به مجلس گزارش دهند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ، همچنین از بررسی آخرین وضعیت طرح مسکن مهر با حضور مسئولان مذکور در جلسه این هفته کمیسیون خبر داد و یادآور شد: باید موانع پیش روی تکمیل این پروژه از میان برداشته شود.

پیش‌ازاین احمد اصغری مهرآبادی  قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفته بود: در طرح مسکن مهر گفت: حدود ۱۰۳ هزار واحد مسکن مهر در استان وجود دارد که ۱۷ هزار واحد آن فاقد متقاضی است.

و همچنین رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی به‌کرات درباره ساخت مسکن مهر در داخل شهرها و احیای بافت فرسوده با استفاده از منابع مسکن مهر به‌جای ساخت‌وساز در خارج از شهرها به دلیل نبود زیرساخت‌ها همچون لوله‌کشی آب، برق، گاز و فاضلاب سخن گفته‌اند که‌ای کاش دولت‌های نهم و دهم به‌جای آنکه مسکن مهر را به بیرون از شهرها می‌بردند، آن را در داخل شهرها می‌ساختند و با خط اعتباری بانک مرکزی، بافت‌های فرسوده را احیا می‌کردند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.