| کد خبر: 156984 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ مطالبه عمومی، زیربنای توسعه کیفی ساخت‌وساز

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مطالبه عمومی را زیربنای توسعه کیفی ساخت‌وساز در کشور عنوان کرد و گفت: چنین اتفاقی مانع از بروز سوانحی چون حادثه پلاسکو خواهد شد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مطالبه عمومی را زیربنای توسعه کیفی ساخت‌وساز در کشور عنوان کرد و گفت: چنین اتفاقی مانع از بروز سوانحی چون حادثه پلاسکو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی روانشادنیا با اشاره به عدم تخصص‌گرائی در امور ساخت‌وساز کشور، اظهار کرد:  متاسفانه امروز هرکسی با هر تخصصی در صنعت ساختمان‌سازی حضور پیدا کرده و اقدام به ساخت مسکن می‌کند که باید این مهم مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه در تمامی دنیا کیفیت ساخت‌وسازها از سوی بیمه ها تضمین می شود، اظهار کرد: بیمه تضمین کیفیت جزو موارد قانونی است که در کشور ما کمتر  مورد توجه قرار می‌گیرد تا در زمان ضرورت خسارت‌دیدگان با تنش کمتری در اعاده مال از دست رفته خود روبه‌رو باشند.

روانشادنیا در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری وقوع 17 زلزله بالاتر از 5  ریشتر در طول 15 سال گذشته در ایران، افزود: با بروز هر زلزله در کشور در مقطع کوتاهی احساسات ملی برانگیخته، توجهات به صنعت ساختمان و زیرساخت‌ها جلب می‌شود اما متاسفانه این توجه خیلی زود به بوته فراموشی سپرده و یا با فرافکنی نسبت به اطاله زمان و به فراموشی موضوع اقدام می‌شود.

عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت مجدد ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: این‌که نسبت به ساخت این ساختمان اقدام شد، کار خوبی است اما این‌که قرار است در تعداد طبقات کمتر از گذشته باشد باید به دنبال دلیل بود زیرا بسیاری از کسبه این ساختمان هنوز تعیین وضعیت نشده و کسب‌وکار آنها با رکود مواجه است.

روانشادنیا خاطرنشان کرد: متاسفانه فراموشی را در تخلفات ساخت‌وساز، در استفاده از مصالح غیراستاندارد، در چانه زدن یک سازنده بدون صلاحیت با مهندس ناظر برای سهل‌گیری در رعایت ضوابط فنی مقررات ملی ساختمان، در ارجحیت منافع آنی به منافع بلندمدت بهره‌بردار، در انتخاب ساختمان بر مبنای ظواهر و در ضعف نظام نگه‌داری و تعمیرات ساختمان‌ها می‌توان به وضوح مشاهده کرد که باید به این دسته از فعالان این بخش یادآور شد، ساختمان علاوه بر محل درآمدزا بودن محل امنی برای زندگی به شمار می‌رود که این روزها  مغفول مانده است.

به گزارش تین‌نیوز، 316 روز است که قرار است صدای ساخته شدن پلاسکویی جدید شنیده شود، سه‌شنبه هفته گذشته محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفته بود: طبق توافق انجام شده روز جمعه دهم آذرماه سال جاری عملیات عمرانی ساختمان پلاسکو آغاز خواهد شد.

 اما، برخلاف آن چه وعده داده شده بود عملیات عمرانی در محل ساختمان سابق پلاسکو به چشم نمی‌خورد، بیش از 2500 نفر از جمله 500 کاسبی که از روز اول با وعده  و وعید مسوولین روزگار می‌گذرانند، این بار هم نا امید شده و در مجتمع تجاری نور به کسب خود ادامه می‌دهند و به طوری‌که خود اذعان دارند در این محل برای کسب و کار با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.