| کد خبر: 155975 |

احداث مسکن در استان زنجان ۳۴.۸ درصد رشد یافت

رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان با اشاره به اینکه سهم استان از پروانه‌های ساختمانی صادر شده در کشور ۱.۸ درصد است گفت: احداث مسکن در زنجان ۳۴.۸ درصد رشد یافت.

تین نیوز

شهرام طهماسبی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان اظهار داشت: 2 هزار و 143 فقره پروانه ساختمانی در استان زنجان صادر شده که این رقم 1.8 درصد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در کشور را تشکیل می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه پروانه‌های ساختمانی صادر شده در کشور در سال 95 نسبت به سال 94، 1.2 درصد کاهش یافته است ابراز کرد: این در حالی است که پروانه‌های صادر شده در استان زنجان حاکی از رشد 35.5 درصدی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خاطرنشان کرد: برخلاف روند منفی احداث ساختمان‌های مسکونی در کشور، استان زنجان در سال 95 در بخش احداث واحدهای مسکونی 34.8 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: مساحت و زیربنای ساختمان‌های احداث شده نیز 53.9 درصد رشد یافته که این روند، تغییر در الگوی مسکن و بهبود وضعیت بازار را نشان می‌دهد.

طهماسبی وجود قانون‌های متعدد را از مشکلات برای فعالیت دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: برخی از قوانین تسهیل‌گر و برخی دیگر بازدارنده هستند وخواستار اجرای قوانین تسهیل‌گر توسط دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی به تشدید نظارت و جلوگیری از ایجاد چالش در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی تاکید کرد و گفت: نظام بودجه‌ریزی عملیاتی برای سال آینده پی‌ریزی شده و لایحه آن ساماندهی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.