| کد خبر: 154509 |

۱۷هزار ساختمان غیرمجاز در کرج باید تخریب شود

‌رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر کرج گفت: نقشه مصوب شهرداری برای ۸۰ درصد از ساخت و سازهای کرج رعایت نمی شود و این موضوع باعث انبوه پرونده‌های تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ شده است.

تین نیوز

‌رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر کرج گفت: نقشه مصوب شهرداری برای ۸۰ درصد از ساخت و سازهای کرج رعایت نمی شود و این موضوع باعث انبوه پرونده‌های تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ شده است.

‌به گزارش‌ ایسنا‌، احد رسولی در بیست و سومین جلسه شورای شهر کرج که یکشنبه ۲۱ آبان برگزار شد، گفت: سیستم دو نقشه‌ای در ساخت و سازهای کرج مشکلاتی را به وجود آورده است.

رسولی با بیان اینکه نقشه های مصوب شهرداری در ساخت و سازها رعایت نمی‌شود، افزود: بالای ۸۰ درصد نقشه های مصوب رعایت نمی شود و همین باعث انبوه پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ با خلاف های متعدد شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان های ساخته شده که  تحت شمول ماده ۱۰۰ قرار گرفته امکان اخذ پایان کار ندارد.

این عضو شورای شهر کرج افزود: طبق تبصره یک ماده ۱۰۰ در حال حاضر ۱۷ هزار واحد مسکونی در کرج باید تخریب شود ولی تاکنون این ماده اعمال نشده است.

سابیر دست از سر مردم کرج بردارد

 

نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: من مخالف سرسخت ادامه فعالیت شرکت سابیر در پروژه قطار شهری کرج هستم.

به گزارش ‌ایسنا‌، منصور وحیدی در بیست و سومین جلسه شورای شهر کرج که یکشنبه ۲۱ آبان برگزار شد، گفت: مشکل مترو شهر کرج صرفا به بحث جذب درآمد مربوط نمی‌شود بلکه کارفرما در انتخاب پیمانکار نیز کوتاهی کرده است.

وحیدی افزود: شرکتی که برای این پروژه به کرج تحمیل شده یک شرکت دولتی است و تعهدات خود را در قبال کرج ادا نکرده است.

وی با بیان اینکه از سابیر خیری به مردم کرج نخواهد رسید، بیان کرد: این شرکت باید تعیین تکلیف شود تا دست از سر مردم کرج بردارد و بتوانیم منافع مردم را با تامل بیشتری پیش ببریم.

این عضو شورای شهر کرج در ادامه به موضوع تامین اعتبار این پروژه اشاره کرد و اعلام کرد: در روزهایی که وضع مالی کرج خوب بود کاری از پیش نرفت حال که هزار میلیارد پروژه نیمه کاره و بدهی داریم و در هزینه های جاری هم مشکل داریم چه کاری پیش خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: فروش اوراق مشارکت چیزی جز گرفتاری برای کرج ندارد.

وحیدی اعلام کرد: پروژه قطار شهری کرج به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، پیمانکاری که ۵۰ میلیارد تومان آورده ندارد چگونه می خواهد این پروژه را انجام دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هر حال من مخالف سرسخت ادامه کار سابیر در پروژه قطار شهری کرج هستم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.