| کد خبر: 151846 |

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد:

پیشرفت ۵۷ درصدی پروژه ملی ساخت کنارگذر شهر بوکان

عملیات ساخت سالن ورزشی و ساماندهی معابر شهری در محله هدف امیرآباد شهرستان بوکان در آذربایجان‌غربی آغاز شد، این در حالیست که طرح ملی ساخت کنارگذر شرقی شهر بوکان به طول ۲۱ کیلومتر از ۵۷ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.

تین نیوز

عملیات ساخت سالن ورزشی و ساماندهی معابر شهری در محله هدف امیرآباد شهرستان بوکان در آذربایجان‌غربی آغاز شد، این در حالیست که طرح ملی ساخت کنارگذر شرقی شهر بوکان به طول ۲۱ کیلومتر از ۵۷ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی، مراسم آغاز دو طرح بازآفرینی پایدار شهری با حضور نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان بوکان برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز دو طرح بازآفرینی پایدار شهری از فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در راستای محرومیت‌زدایی از سکونتگاه‌های غیررسمی به ویژه محلات هدف شهرستان بوکان قدردانی کرد.

محمدقسیم عثمانی اظهار کرد: حرکت تازه‌ای در عرصه عمران شهری با شیوه‌های نوین بازآفرینی شهری که نگاه جامع به نیازهای حقیقی زندگی شهری و برنامه‌ریزی توسعه شهری در مقیاس محله دارد، شروع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: طرح‌های احداث خانه محله، سالن ورزشی و ساماندهی معابر شهری به وسعت ۲۳ هزار مترمربع در سکونتگاه غیررسمی امیرآباد شهرستان بوکان از جمله پروژه‌های بازآفرینی پایدار شهری استان در جهت گسترش خدمات روبنایی در بافت‌های ناکارآمد شهری عملیاتی شد.

ابراهیم مبارک قدم ادامه داد: اجرای پروژه‌های بازآفرینی پایدار شهری را در بهبود کیفیت زندگی و افزایش رفاه مردم با ارتقای سطح خدمات عمومی زیرساخت‌ها به ویژه در محلات هدف بسیار مؤثر داشت.

وی افزود: نوسازی و پایدارسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شهری شهرستان بوکان با استفاده از تسهیلات یارانه‌ای بانک‌های عامل سرعت گرفته است.

مبارک قدم همچنین در نشست بررسی مسائل حوزه راه و شهرسازی شهرستان بوکان گفت: تاکنون نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال برای طرح ملی ساخت کنارگذر شرقی شهر بوکان هزینه شده و ۷ کیلومتر از این پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

ابراهیم مبارک قدم با بیان اینکه کارهای اجرایی آزادسازی بخشی از اراضی پروژه ساخت کنارگذر شهر بوکان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، ادامه داد: ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح راهسازی مورد نیاز است.

وی افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای، ساماندهی راه‌های ارتباطی و کاهش ترافیک شهری و صرفه‌جویی در زمان و مصرف سوخت را از بارزترین مزایای اجرای پروژه ساخت کنارگذر شهر بوکان عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، احداث باند دوم محور میاندوآب- بوکان را بخش مهمی از کریدور غرب کشور دانست و افزود:‌ این محور به طول ۵۲ کیلومتر نقش کلیدی در اتصال شمال به جنوب کریدور غرب کشور و توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای منطقه دارد.

مبارک قدم با اعلام اینکه امسال ۲۸ کیلومتر از طرح احداث باند دوم محور میاندوآب- بوکان تحویل موقت و به بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: زیرسازی و آسفالت ۵ کیلومتر از این طرح در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۹۵ میلیارد ریال برای طرح احداث باند دوم محور میاندوآب- بوکان هزینه شده و نزدیک به ۲۵۰ میلیارد ریال برای اتمام آن مورد نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص پروژه‌های بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان بوکان تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است ۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان بوکان تا پایان سال مالی شهریور ۹۷ بهسازی و آسفالت می‌شود.

مبارک قدم افزود: شاخص برخورداری جمعیت روستایی شهرستان بوکان از راه آسفالته ۸۶ درصد بوده که از میانگین استان بالاتر است.

نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان بوکان با محوریت بحث و تصمیم‌گیری در خصوص مسائل پروژه‌های راه و شهرسازی تشکیل شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.