| کد خبر: 151199 |

◄ فقط 12 درصد تسهیلات بافت فرسوده پرداخت شد

با وجود مصوبه دولت برای پرداخت سالانه ۳۰۰ هزار وام به ساکنان بافت‌های فرسوده برای تولید مسکن، طی ۴سال گذشته فقط حدود ۳۸ هزار وام اعطا شده ‌است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان نوسازی بافت‌های فرسوده تهران می‌گوید: با وجود مصوبه دولت برای پرداخت سالانه ۳۰۰ هزار وام به ساکنان بافت‌های فرسوده برای تولید مسکن، طی ۴سال گذشته فقط حدود ۳۸ هزار وام اعطا شده ‌است. 

به گفته عبادالله فتح‌اللهی در تهران نزدیک به ۶هزار نفر بیش‌تر از یک‌ سال است که در صف بانک‌های عامل برای اخذ وام نوسازی منتظر مانده‌اند.

 او افزود:دولت، نوسازی بافت‌های فرسوده را با جدیت دنبال می‌کند.  

در روزهای گذشته، هم شهردار تهران و هم وزیر راه و شهرسازی در مورد نوسازی بافت فرسوده تهران موضع‌گیری‌هایی داشته‌اند و به تازگی محمدعلی نجفی شهردار تهران عنوان کرده که با همکاری وزارت راه، طرح تازه‌ای برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت اجرایی خواهد شد.

فتح‌اللهی با اشاره به مسئولیت ۳۲دستگاه اجرایی در حوزه نوسازی خاطرنشان کرد: در شهر تهران ۱۴۹محله فرسوده وجود داردهر کدام ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، قومی، اقتصادی و... متفاوت و خاص خود را دارند. 

او گفت: وقتی در محله‌ای مسکن تولید  می‌شود، آن محله به لحاظ سرانه‌های خدماتی فقیرتر از قبل می‌شود، مسئولیت مرتفع‌کردن فقر سرانه‌های خدماتی در بافت‌های فرسوده با چه‌کسی است؟ آیا این کمبود را نیز ساکنان باید جبران کنند درحالی‌که این افراد، خود نیازمند حمایت و توجه ویژه هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دبیر ستاد بازآفرینی کلان‌شهر تهران با اشاره به تجربیات نوسازی در محله‌های خوب‌بخت، مینابی و اتابک در منطقه۱۵ یادآور شد: سازمان نوسازی با رویکرد محله‌محور در نوسازی این محله‌ها ورود پیدا کرد اما زمانی که فضای فرهنگی، آموزشی، فضای سبز، فضای درمانی و خدماتی باید ساخته می‌شد، هیچ‌کدام از نهادهای مسئول پای کار نیامدند و خروجی کلیه زحمات کشیده شده در راستای نوسازی محله، منجر به تراکم بالای جمعیت، فقر سرانه‌های خدماتی و نارضایتی ساکنان شد.

 

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.