| کد خبر: 150116 |

بهادری:

همزمانی کاهش نرخ سود بانکی با ارائه وام مسکن کم بهره باعث افزایش قیمت ها شد

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید دارد که اجرای کاهش نرخ سود وام مسکن بعد از کاهش نرخ سود بانکی منجر به افزایش قیمت مسکن می شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید دارد که اجرای کاهش نرخ سود وام مسکن بعد از کاهش نرخ سود بانکی منجر به افزایش قیمت مسکن می شود.

سیدهادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به طرح وزارت راه و شهرسازی برای کاهش نرخ سود وام مسکن و افرایش بازپرداخت تا 15 سال، اظهارداشت: باید به وام مسکن از دو زاویه نگاه کرد، وام از یک سو باعث افزایش قیمت مسکن می شود اما اگر در شرایط رکود که جامعه دچار تورم نشده باشد، تسهیلات مسکن ارائه شود می تواند به خانه دار شدن اقشار حقوق بگیر، کمک کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تلاش دارد سناریو دوم را در خصوص وام مسکن پیاده کند، گفت: این در حالی است که اخیرا شاهد علائمی از رونق و تورم در بازار مسکن هستیم و اگر بازار به سمت تورم برود، اثر کار دولت از بین می رود بنابراین انتظار می رود که با احتیاط بیشتر در موضوع مسکن اقدام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر این مسئله که موضوع مسکن در ایران مسئله ساز است، بیان داشت: مردم بیشترین هزینه را بخش تهیه مسکن دارند بنابراین باید شرایطی فراهم شود تا اقشار ضعیف جامعه نیز از عهده تهیه مسکن مناسب برآیند.

علت افزایش قیمت مسکن

وی با بیان اینکه در مهرماه تورم در بازار مسکن گزارش شده است، عنوان کرد: دولت برای کاهش سود وام مسکن یک روزه تصمیم گیری نکرده اما موضوع این است که زمانی اجرای آن را در دستور کار قرارداده که با افزایش قیمت ها همزمان شده است، البته بازار مسکن معمولا در تابستان به خصوص شهریور ماه شاهد افزایش قیمت ها بود اما امسال به دلیل کاهش نرخ سود بانکی افزایش قیمت مسکن در مهرماه نیز رخ داد.

این نماینده مجلس اعتقاد دارد که افزایش قیمت مسکن در مهرماه ارتباطی به موضوع عرضه و تقاضا ندارد بلکه تاثیر کاهش سود بانکی باعث شد تا مردم پول ها را از بانک بیرون کشیده و در بازار مسکن سرمایه گذاری کنند.

بهادری درادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه همزمانی کاهش سود وام مسکن با کاهش نرخ سود بانکی به ضرر بازار مسکن تمام شد، گفت: بهتر بود دولت پس از اجرای کاهش نرخ سود بانکی، سود وام مسکن را کاهش می داد تا شاهد افزایش قیمت در بازار مسکن نباشیم.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حال بازار مسکن شرایط الاکلنگی را دارد و به تناوب شاهدهستیم که با ارائه وام، قیمت مسکن نیز افزایش پیدا می کند، با این حال انتظار می رود که دولت مدیریت دقیق تری دراین زمینه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.