| کد خبر: 150070 |

علت کمبود فایل نوساز در گروه واحدهای نقلی

آپارتمان‌های فروشی نوساز در میان فایل‌های نقلی با مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع به ویژه در مناطق مصرفی، تحت تاثیر تابستان گرم بازار مسکن بسیار کمیاب شده است.

تین نیوز

آپارتمان‌های فروشی نوساز در میان فایل‌های نقلی با مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع به ویژه در مناطق مصرفی، تحت تاثیر تابستان گرم بازار مسکن بسیار کمیاب شده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، بر اساس گزارش‌های چند ماه اخیر بانک مرکزی از آخرین تحولات بازار مسکن، بیشترین آپارتمان‌های معامله شده در این مدت به واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۷۰ مترمربعی و پس از آن ۷۰ تا ۸۰ مترمربعی تعلق دارد. به این ترتیب تقاضای مصرفی در یکی دو سال اخیر تحت تاثیر ثبات نسبی قیمت مسکن از آپارتمان‌های ریزمتراژ و نقلی (زیر ۶۰ مترمربع) به سمت آپارتمان‌های میان‌متراژ با مساحت ۶۰ تا ۸۰ مترمربع تغییر جهت داد. این تغییر جهت تدریجی موجب شده تمایل سازنده‌ها به ساخت واحدهای نقلی هم نسبت به گذشته کاهش یابد. تحت تاثیر این وضعیت آمار واحدهای مسکونی نوساز در گروه آپارتمان‌های زیر ۶۰ مترمربع در ماه‌های اخیر روند کاهشی یافته است.

به اذعان مشاوران املاک پس از سپری شدن تابستان گرم معاملات مسکن، کمبود فایل‌های نوساز و نقلی در بازار بیش از پیش مشهود شده است، طوری که در هفته‌های اخیر آمار این فایل‌ها به شدت کاهش یافته و بنگاه‌ها پاسخ مناسبی برای متقاضیان این گروه از آپارتمان‌های نقلی ندارند. این کمبود در مناطق مصرفی که تقاضای خرید آپارتمان برای تمام گروه‌های سنی در آنها به وفور یافت می‌شود، بیشتر مشهود است. منطقه پنج که در ماه‌های اخیر همواره در صدر هرم معاملات املاک بوده و در شهریور نیز حدود ۱۷ درصد از معاملات مسکن را به خود اختصاص داده نیز، تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفته است. نگاهی به موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی حاکی از این است که این کمبود فایل در محله‌هایی که بیشتر مورد تقاضای خریداران قرار دارد، بیش از سایر محله‌ها مشهود است. بر این اساس شاید کمبود فایل‌های نوساز در گروه آپارتمان‌های نقلی بیش از هر محله در منطقه پنج را بتوان در محله‌های جنت‌آباد، بلوار فردوسی و سازمان برنامه مشاهده کرد.

 

07-02

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.