| کد خبر: 149832 |

ملکشاهی راد:

3میلیون مسکن خالی در کشور وجود دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خرید مسکن با سال ساخت بالا برای مردم یک نوع سرمایه‌گذاری است که در آینده بتوانند آنها را بازسازی کنند، گفت: 3 میلیون مسکن بدون استفاده در مقابل تقاضا و توان خرید مردم ساخته نشده است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خرید مسکن با سال ساخت بالا برای مردم یک نوع سرمایه‌گذاری است که در آینده بتوانند آنها را بازسازی کنند، گفت: 3 میلیون مسکن بدون استفاده در مقابل تقاضا و توان خرید مردم ساخته نشده است.

محمدرضا ملکشاهی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، درخصوص استقبال و گرایش جامعه به‌سمت خرید مسکن با سال ساخت بالا و قدیمی‌ساز ، اظهار داشت: در اینکه قدرت خرید مردم درحال حاضر برای خرید ساختمان با موقعیت جغرافیایی مناسب کاهش یافته است کشش وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از مردم باتوجه به شرایط موجود خرید مسکن را یک نوع سرمایه‌گذاری می‌بینند، گفت: درحال حاضر در حوزه تولید سرمایه‌گذاری بسیار مشکل شده و سرمایه گذاری در بانک نیز در آینده با مالیات مواجه می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خرید مسکن با سال ساخت بالا بحث کاهش قدرت خرید در وهله اول مطرح نیست، اضافه کرد: خرید مسکن با سال ساخت بالا برای مردم یک نوع سرمایه‌گذاری است که در آینده بتوانند آنها را بازسازی کنند، این ساختمان‌های با سال ساخت بالا معمولا در مکان‌هایی قراردارند که از لحاظ قیمتی نیز شرایط مناسبی دارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش عمده‌ای از نحوه خرید اینگونه ساختمان‌ها را در سرمایه‌گذاری مردم می‌بینم، بیان کرد: افرادی که می‌خواهد مسکنی برای استقرار به‌میزان سرمایه خود خریداری کنند می‌توانند از مسکن‌های مهر که سال ساخت پایین‌تری دارند و قیمت آنها نیز مناسب است استفاده کنند.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در حوزه مسکن مدیریت وجود ندارد، تصریح کرد: اگر مدیریت وجود داشت در مقابل افراد زیادی که فاقد مسکن هستند 3 میلیون مسکن خالی وجود نداشت، این 3 میلیون مسکن بدون استفاده در مقابل تقاضا و توان خرید مردم ساخته نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطر نشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و متولیان مسکن باید یک طرح پایدار که با منطق کافی برای مردم منفعت داشته باشد را طراحی کنند.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.