| کد خبر: 149609 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه عمرانی و بهسازی شهری در کرمان

کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه عمرانی و بهسازی شهری توسط این اداره کل در بافت فرسوده شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از آغاز عملیات اجرایی ۵ پروژه عمرانی و بهسازی شهری توسط این اداره کل در بافت فرسوده شهرهای کرمان، سیرجان و رفسنجان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کرمان، دکتر محمد مهدی بلوردی با بیان اینکه   ۲۰۹ هزار نفر از مردم شهر کرمان در بافت ناکارآمد ساکن هستند و ۲۵ سکونتگاه غیررسمی در شهرهای سیرجان، کرمان و رفسنجان وجود دارد که ۱۲۹ هزار نفر جمعیت در این سکونتگاه‌ها زندگی می‌کنند، به بهسازی وضعیت حاشیه‌نشینان این مناطق اشاره کرد و گفت: عملیات اصلاح روشنایی معابر محله فیروزآباد کرمان با هزینه دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و نیز عملیات زیرسازی و آسفالت محله رحمت‌آباد رفسنجان با هزینه پنج میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال توسط پیمانکاران آغاز شده است.

وی افزود: پروژه اول در مدت ۲ ماه و پروژه دوم در مدت ۵ ماه به انجام خواهد رسید.

دکتر بلوردی گفت: همچنین عملیات دفع آب‌های سطحی محله آباده سیرجان با هزینه ۶ میلیارد و ۵۶ میلیون ریال و نیز عملیات احداث خانه محله رحمت‌آباد رفسنجان و خانه محله آباده سیرجان با هزینه ۱۰ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال و ۱۱ میلیارد و ۱۶۳میلیون ریال توسط پیمانکاران آغاز شده و ظرف مدت یکسال به اتمام خواهند رسید.  

مساحت کلی شهر کرمان ۱۳ هزار و ۱۶ هکتار با جمعیت کلی ۵۳۴ هزار و ۴۴۱ نفر است و ۸۱۷.۵ هکتار از این مساحت با جمعیت ۳۳ هزار و ۴۴۴ نفر به سکونتگاه‌های غیررسمی اختصاص دارد.

همچنین مساحت کلی شهر سیرجان ۴۵۰۵ هکتار با جمعیت کلی ۱۸۵هزار و ۶۲۳ نفر است و ۵۸۶ هکتار از این مساحت با جمعیت ۲۳ هزار و ۲۳۱ نفر به مناطق حاشیه‌نشین اختصاص دارد.

مساحت کلی رفسنجان نیز ۷۷۵۱ هکتار با جمعیت کلی ۱۵۱ هزار و ۴۲۰ نفر است و ۴۱۸.۴۲ هکتار از این مساحت با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار و ۴۰۴ نفر در مناطق حاشیه‌نشین جای دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.