| کد خبر: 149257 |

قم شهربازی ندارد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در شورای اسلامی شهر قم گفت: متاسفانه شهر قم عملا فاقد یک شهر بازی و متوقف شده است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در شورای اسلامی شهر قم گفت: متاسفانه شهر قم عملا فاقد یک شهر بازی و متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن محرری شامگاه دوشنبه در هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم پس از ارائه گزارش معاونت خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم افزود: شهر بازی قم به هر دلیلی متوقف شده است و باید از سوی شهرداری مورد توجه قرار گیرد و مشکلات آن رفع و برای راه اندازی آن برنامه ریزی شود.

وی در خصوص بحث ساماندهی وانت بارها و دست فروشان نیز خاطرنشان کرد: در ماههای اخیر برای ساماندهی این وضعیت حرکت هایی انجام شد به ویژه در هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر و جمکران اقدامات خوبی شاهد بوده ایم.

محرری بیان کرد: دست فروشان و وانت بارها از نظر ظاهری هسته مرکزی شهر را تحت شعاع قرار می دهند که باید در این زمینه اقدامات موثری صورت پذیرد.

وی اظهار داشت:مردم پس از فوت راننده وانت میوه فروش در قم در فضایی احساسی قرار گرفتند و اگر در گذشته می گفتند باید دست فروشان جمع آوری شوند امروز ساماندهی وانت بارها و دست فروشان را مطالبه می کنند و تقاضا دارند برای آنها کاری انجام شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد:شهرداری باید آمار دقیقی از تعداد دست فروشان و وانت بارها در قم و گزارشی جامعی از بومی و غیر بومی بودن این افراد به شورا ارائه دهد تا بهتر می توان به ساماندهی پرداخت.

وی گفت:برخی از دست فروشان و وانت بارها شغل اصلی خود را این کار قرار داده اند اما تعدادی نیز شغلی جانبی دارند و بعضا میوه فروش و یا باربر هستند و در کنار فعالیت های خود به فروش میوه و دست فروشی نیز می پردازند.

محرری یادآور شد:شناسایی این افراد به ویژه وانت بارها و افراد مهاجر در قم می تواند در بحث ساماندهی دست فروشان و وانت بارها موثر باشد.

وی عنوان کرد:در جمعه بازارها در قالب ساماندهی دست فروشان اقداماتی صورت گرفته که باید به طور مستمر تداوم یابد تا بتوان مشکلات را رفع کرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری در شورای اسلامی شهر قم با انتقاد از وضعیت روشنایی برخی از پارک ها بیان کرد:در برخی از مناطق قم به ویژه در در مناطق 4 و 1 شاهد آن هستیم که تعدادی از فضاهای سبز در خاموشی به سر می برد و آب نماهای کوچک در این پارک ها نیز خاموش است.

همچنین در این جلسه حسن طلایی عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت:یکی از نیازهای مهم شهروندان تهیه میوه ارزان قیمت است گاهی حذف وانت بارها موجب می شود میوه فروشان در افزایش قیمت جولان دهند از این رو باید ساماندهی به گونه ای باشد که از افراط و تفریط در حضور وانت بارها جلوگیری شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.