| کد خبر: 147180 |

14 گسل در نزدیکی کرمان شناسایی شد

سرپرست مرکز تحقیقات راه ،مسکن و شهرسازی دفتر منطقه ای جنوب شرق کشور گفت: با مطالعات میدانی، تلفیق اطلاعات سازمان زمین شناسی و پایان نامه های دانشگاهی تعداد 14 گسل در فاصله 25 کیلومتری شهر کرمان شناسایی شده است.

تین نیوز

سرپرست مرکز تحقیقات راه ،مسکن و شهرسازی دفتر منطقه ای جنوب شرق کشور گفت: با مطالعات میدانی، تلفیق اطلاعات سازمان زمین شناسی و پایان نامه های دانشگاهی تعداد 14 گسل در فاصله 25 کیلومتری شهر کرمان شناسایی شده است.

محمد محمدحسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گزارش اولیه تدقیق و تعیین حریم گسل های شهر کرمان افزود: تاکنون 14 نشست با حدود 250 نفر ساعت در 2 کارگروه سازه و ژئوتکنیک و کارگروه زلزله و زیرساخت برگزار شده و مکانیزم بسیاری از این گسل ها تشخیص داده شده است.

وی با بیان اینکه لایه های نهشته رسوبی شهر کرمان با عمق متغیر حدود 300 متر تخمین زده شده است تصریح کرد: جهت یابی برخی از گسل ها در شهر کرمان نیازمند مطالعات تکمیلی با روش های مورفوتکتونیک و ژئوفیزیک است.

محمد حسنی گفت: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی واحد جنوب شرق کمیته اساتید را از بخش های سازه، ژئوتکنیک و زمین شناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد های کرمان و زرند و جهاد دانشگاهی و همچنین ارگان های اجرایی نظیر معاونت عمرانی استانداری ،اداره کل راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی تشکیل داد.

وی افزود: در نخستین فاز این پروسه، نتیجه مطالعاتی در قالب تعیین حریم یکی از گسل های شهر کرمان آماده شده است و پس از طرح و تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ می شود و در مورد مابقی گسل ها، مطالعات کارگروه ها تا تعیین حریم و تدقیق گسل ها ادامه خواهد داشت.

محمدحسنی اظهار داشت: بنا به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران جهت تدقیق و تعیین حریم گسل ها در پنج کلانشهر تهران، تبریز، کرج، کرمان و مشهد، در دستور کار کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه، ساختمان و شهر سازی استان کرمان قرار گرفته است.

بر اساس این مصوبه، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسئول روند اجرایی مفاد این مصوبه و پایش آن است.

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی زیر مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.