| کد خبر: 147018 |

معاون جدید معماری و شهرسازی مطرح کرد:

تشریح ماموریت‌ها و مسئولیت‌های معاونت معماری وشهرسازی در دوره جدید

معاون معماری و شهرسازی حرکت از مفهوم کمیت صفر به سمت مفهوم کیفی در حوزه توسعه شهری را یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در این حوزه دانست و گفت: عدم تعادل در توزیع جمعیت، نسبت‌های نامتوازن عدالت جغرافیایی سرزمین،  نگاه بالا به پایین در فرایند طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شهری و توجه صرف به مسائل کالبدی در زندگی شهری از مسائل بسیار بزرگی است که باید به آن‌ها توجه شود.

تین نیوز

معاون معماری و شهرسازی حرکت از مفهوم کمیت صفر به سمت مفهوم کیفی در حوزه توسعه شهری را یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در این حوزه دانست و گفت: عدم تعادل در توزیع جمعیت، نسبت‌های نامتوازن عدالت جغرافیایی سرزمین،  نگاه بالا به پایین در فرایند طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شهری و توجه صرف به مسائل کالبدی در زندگی شهری از مسائل بسیار بزرگی است که باید به آن‌ها توجه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدسعید ایزدی در جلسه معارفه خود به عنوان معاون جدید معماری و شهرسازی ضمن تشکر و قدردانی از اعتماد وزیر راه و شهرسازی نسبت به انتخاب وی در این سمت بیان کرد: پس از گذشت 30 سال دوره آشنایی با آقای دکتر حناچی از ایشان قدردانی کرده و امید دارم با توجه ب تجارب ارزشمند وی در امور معماری و شهرسازی بتوانیم مسیر پیش رو را با همراهی ایشان به خوبی طی کنیم.

ایزدی در ادامه اعلام کرد: قطعا یکی از دست‌آوردهای خوب ما در دوره گذشته بحث انضباط شهری بود که امید داریم با همکاری آقای حناچی بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

ایزدی همچنین در تشریح سیاست‌ها و اقدامات مدنظر خود در تداوم مسیر پیش‌رو در حوزه معماری و شهرسازی بیان کرد: آنچه امروز به عنوان چالش با آن در کشور روبه‌رو هستیم چیزی جز سرگشتگی در مفهوم توسعه و گم‌گشتگی در جایگاه ایران نیست، متأسفانه ما تعریف صحیحی از مفهوم توسعه در کشور نداشته و از آن مهم‌تر نمی‌دانیم ایران در این جایگاه چه نقشی دارد، توسعه ایران متأسفانه نه در جایگاه سرزمین و نه در مقیاس توسعه شهری و نه حتی در مقیاس خرد مباحث معماری دارای تعریف روشن و مشخصی نیست.

ایزدی در ادامه حرکت از مفهوم کمیت صفر به سمت مفهوم کیفی در حوزه توسعه شهری را یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در این حوزه دانست و گفت: عدم تعادل در توزیع جمعیت، نسبت‌های نامتوازن عدالت جغرافیایی سرزمین، نگاه بالا به پایین در فرایند طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی شهری و توجه صرف به مسائل کالبدی در زندگی شهری از مسائل بسیار بزرگی است که باید به آن‌ها توجه شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود بحران هویت و انقطاع از گذشته را از بحران‌های بزرگ امروز در مسائل شهرسازی و معماری در کشور اعلام کرد و افزود: امیدوارم بتوانیم در این عرصه در مقیاس سرزمینی، شهری و بخش ساختمان‌ها شاهد ایجاد تحولات بزرگی باشیم که این اقدام نیز تنها با همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌ها، شوراها، شهرداری‌ها، دانشگاهیان، اهل حرفه، سازمان‌های مردم‌نهاد، توسعه‌گران و ... میسر خواهد شد.

به گفته معاون معماری و شهرسازی امید است بتوانیم با توسعه و بسط اندیشه‌ ایران‌شهری که دکتر اخوندی بنیان‌گذار آن بود، به مفهوم واقعی از توسعه و جایگاه واقعی ایران در نظام برنامه‌ریزی وطرح‌ریزی‌مان برسیم.

وی در ادامه احیای طرح جامع سرزمینی که به طور مشخص به وزارتخانه محول شده است را یکی از اقدامات پایه‌ای در این دوره اعلام کرد و افزود: قطعا بعد از انجام این کار به دنبال تهیه سند ملی سیاست‌های توسعه در کشور هستیم که به تصور من کمبود آن به شدت در کشور احساس می‌شود.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.