| کد خبر: 143929 |

لزوم ممانعت از تخلیه روستاها و حاشیه‌نشینی

معاون دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: باید جلوی تخلیه روستاها و متعاقب آن توسعه حاشیه‌نشینی را بگیریم.

تین نیوز

معاون دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری گفت: باید جلوی تخلیه روستاها و متعاقب آن توسعه حاشیه‌نشینی را بگیریم.

منصور استادی در هفتمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان زنجان با تاکید بر اینکه باید مانع از تخلیه روستاها و حاشیه‌نشینی شویم، اظهار کرد: اگر از گسترش روستاهای تخریبی جلوگیری کرده و برنامه عملیاتی ارائه شود، می‌توان مانع از تخلیه روستاها و حاشیه‌نشینی شد و بر پایداری شهری فائق آمد؛ در واقع برای بافت‌های ناکارآمد شهری باید راه‌حل و درمان ارائه داد و خدمات در بخش‌های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از گسترش بافت‌های ناکارآمد جلوگیری شود، ادامه داد: در سطح ملی ستاد بازآفرینی پایدار شهری زیر مجموعه کار گروه فعالیت می‌کند و با اینکه سه‌هزار و ۹۰۰ روستا در حریم شهرها وجود دارد، نرخ رشد جمعیت روستا منفی هفت دهم است. این رقم در کلان شهرها ۶ و در مرکز استان ۴ است.

این مسئول افزود: باید روستاهایی که در سطح کشور در معرض تخریب و تخلیه هستند شناسایی کنیم تا روستاهایی که در موقعیت مرزی قرار داشته و فاقد اشتغال و خدمات هستند، تخلیه شوند. طبق تاکیدات مقام معظم رهبری باید در بحث شناسایی چنین روستاهایی دستگاه‌های حاکمیتی هم وارد کار شوند البته خوشبختانه بسیج و بنیاد علوی در این زمینه بسیار موثر هستند.

استادی یادآور شد: بسیج سازندگی بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی و ۱۰۰ میلیارد تومان هم در بحث توانمندسازی و اشتغال روستاها صرف کرده است. در همین راستا، دستگاه‌های خدمات‌رسان باید کمک‌های لازم را به ستاد ارائه دهند تا از روند گسترش روستاهای تخریبی و تخلیه‌ای جلوگیری شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.