| کد خبر: 143761 |

بت کلیا:

ایجاد بانک اطلاعاتی برای تعیین میزان مسکن مورد نیاز در هر منطقه

عضو کمیسیون عمران مجلس، از ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در کشور برای تعیین میزان مسکن مورد نیاز در هر منطقه از کشور خبر داد و گفت: توجه به بافت فرسوده، افزایش ساخت و ساز و همچنین ارایه تسهیلات ارزان قیمت به انبوه سازان سه ضلع ساماندهی بازار مسکن است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، از ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی در کشور برای تعیین میزان مسکن مورد نیاز در هر منطقه از کشور خبر داد و گفت: توجه به بافت فرسوده، افزایش ساخت و ساز و همچنین ارایه تسهیلات ارزان قیمت به انبوه سازان سه ضلع ساماندهی بازار مسکن است.

یوناتن بت کلیابا اشاره به اولویت های وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم، گفت: تسهیل شرایط ساخت و ساز در کشور برای ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا مهم ترین اولویتی است که باید از سوی وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم پیگیری شود.

نماینده مردم مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه در نظر گرفتن تدابیری برای کاهش رکود مسکن باید مدنظر دولت باشد، افزود: با توجه به نواقص وارده به تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن از جمله گرانی اوراق مسکن یا نرخ سود بالای تسهیلات باید راهکاری در راستای تامین مسکن ارزان برای اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به وعده های وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن، تصریح کرد: عملیاتی شدن ساخت وساز در بافت فرسوده و جلوگیری از حاشیه نشینی از مهم ترین اولویت هایی است که می تواند نقش مهمی در کاهش رکود بازار مسکن داشته باشد.

ساخت و ساز در بافت فرسوده ارحج تر از کلنگ زنی طرحی مشابه مسکن مهر

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهر و روستا با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده و همچنین ساخت و ساز در این بافت ها بهتر از شروع طرحی مانند مسکن مهر است، افزود: هر چند مسکن مهر خانه دار شدن بسیاری از مردم را رقم زد اما برخی ایرادات وارده به این طرح هنوز بسیاری از واحدهای را بدون متقاضی رها کرده که از جمله این ایرادات نداشتن امکانات زیرساختی است در صورتی که اگر ساخت و ساز در بافت فرسوده انجام شود بسیاری از زیرساخت ها و مراودات اجتماعی برقرار است.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان با تاکید بر اینکه در حال حاضر حباب قیمتی مسکن رو به تخلیه بوده و قیمت ها به ثبات نزدیک می شود، تصریح کرد: در شرایط فعلی بهترین کار برای ساماندهی وضعیت بازار مسکن تسهیل شرایط ساخت و ساز با ارایه مشوق های لازم به انبوه سازان است تا به این ترتیب رونق جای رکود را در این بازار بگیرد.

تسهیلات دهی ارزان افزایش تولید مسکن را در پی دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تسهیلات دهی ارزان بانک ها در راستای ساخت و ساز می تواند به ثبات قیمت ها در نتیجه افزایش تولید مسکن کمک کند، گفت: اتمام حجت دولت با تیم اقتصادی به ویژه سیستم بانکی مهم ترین عاملی است که می تواند بازار مسکن را متحول کرده و به خروج از رکود کمک کند.

بت کلیا ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم باید بانک اطلاعاتی در خصوص میزان تولید مسکن مورد نیاز در هر منطقه از کشور ایجاد کند تابه این ترتیب تخصیص اعتبارات با در نظر گرفتن سازوکار مناسب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه مطالبه جدی ما از دولت دوازدهم تسهیلات دهی ارزان در حوزه مسکن است نه وام دهی در جهت رفع تکلیف، گفت: دولت باید با الگوگیری از کشورهای پیشرفته زمینه تبدیل مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی را ایجاد کرده تا به این ترتیب سوداگری در این بخش از بین برود.

صالاح شاخص های اقتصادی با ساماندهی بازار مسکن

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ساماندهی بازار مسکن بسیاری از شاخص های اقتصادی را اصلاح کرده و به رشد مشاغل در کشور کمک شایانی می کند از این رو برنامه مداری دولت دوازدهم لازم است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در صورت لزوم کمیته ای از کمیسیون عمران مجلس، وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای ساماندهی بازار مسکن و بازارهای موازی آن همچون مصالح ساختمانی تشکیل می شود تا به این ترتیب گام نخست در راستای ساماندهی این آشفته بازار برداشته شود./

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.