| کد خبر: 142303 |

وجود تجهیزات غیراستاندارد در ساختمان‌ها

سازمان ملی استاندارد تا زمانی که ساختمان‌ها در حال ساخت هستند به‌طور قطع بر آسانسورهای در حال ساخت این واحدهای مسکونی نظارت و بازرسی لازم را خواهد داشت اما وقتی این واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد سازمان ملی استاندارد در جایگاهی نیست که بتواند وارد خانه‌های مردم شود.

تین نیوز

سازمان ملی استاندارد تا زمانی که ساختمان‌ها در حال ساخت هستند به‌طور قطع بر آسانسورهای در حال ساخت این واحدهای مسکونی نظارت و بازرسی لازم را خواهد داشت اما وقتی این واحدهای مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد سازمان ملی استاندارد در جایگاهی نیست که بتواند وارد خانه‌های مردم شود.

باید تکلیفی مشخص و پیش‌بینی شود تا مردم نسبت به بازرسی آسانسورهای ساختمان‌های خود حساسیت داشته باشند همانطور که خودروها بدون داشتن معاینه فنی خودرو در شهر اجازه تردد ندارند باید تمهیداتی اندیشیده شود که درباره آسانسورها و سایر تاسیسات ساختمانی نیز حساسیت‌های ویژه‌ای وجود داشته باشد.

سازمان ملی استاندارد همواره در زمینه نظارت بر آسانسورها در ساخت آنها اعلام آمادگی کرده است. شرکت‌ها آماده‌اند در صورتی که این موضوع اجباری شود تمامی ساختمان‌ها را از نظر ایمنی آسانسورها مورد ارزیابی و کنترل قرار دهند. اگر هم‌اکنون افرادی در زمینه ارزیابی آسانسورها از سازمان استاندارد درخواستی داشته باشند، درخواست آنها اجابت می‌شود ضمن اینکه برای ساختمان‌های دولتی و عمومی این کار انجام شده است.

درحال‌حاضر آن دسته از مصالح ساختمانی که مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند (مانند سیمان و کاشی) در سطح کیفی بسیار خوبی قرار دارند به طوری که با استانداردهای روز کشورهای پیشرفته برابری می‌کند.

احتمال اینکه در ساختمان‌هایی که در حال ساخت هستند در حوزه مصالح ساختمانی نگرانی‌هایی وجود داشته باشد. وقتی مصالح استاندارد و باکیفیت و با ترکیبات مناسب در ساخت‌وساز استفاده شود و نظارت کافی نیز وجود داشته باشد نتیجه خوبی در زمینه بالا بودن کیفیت ساخت‌وساز دیده خواهد شد. بنابراین وجود مصالح غیراستاندارد به کار رفته در ساخت‌وسازها یکی از نگرانی‌هایی است که متاسفانه در کشور وجود دارد.

در همین زمینه، به تازگی با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در زمینه ارتقای کیفیت مصالح و فرآورده‌های ساختمانی تفاهمنامه‌ای امضا کردیم. این تفاهم موجب استفاده از ظرفیت دو طرف برای پیشبرد اهداف و وظایف مربوط به حوزه ایمنی است. سازمان ملی استاندارد وظایفی دارد و مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی نیز دارای آزمایشگاه‌های متعددی است بنابراین این دو نهاد می‌توانند با هم‌افزایی موجبات همکاری دو طرف را در حوزه مسکن، راه و شهرسازی ایجاد کنند.

نیره پیروزبخت - رئیس سازمان استاندارد

 

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.