| کد خبر: 138122 |

تاکید شورای عالی ترافیک شهرهای کشور بر آموزش فرهنگ ترافیکی

در صد و سی و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مصوب شد که آموزش فرهنگ ترافیکی به طور ویژه در دستور کار شورا قرار گیرد.

تین نیوز

در صد و سی و نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مصوب شد که آموزش فرهنگ ترافیکی به طور ویژه در دستور کار شورا قرار گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در جلسه روز چهارشنبه 21 تیر این شورا که به ریاست هوشنگ خندان‌دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، سردار مهری رئیس پلیس راهور ناجا و سایر اعضای اصلی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تشکیل شد، پلیس راهور گزارشی درباره تصادفات رانندگی واقع در حوزه درون شهری در سال 95 را ارائه کرد.

براساس گزارش ارائه شده توسط پلیس راهور، تعداد خودروهای کشور در فاصله سال‌های 84 تا 95، 143 درصد رشد داشته و در حدود 20 میلیون دستگاه رسیده است اما میزان تلفات تصادفات رانندگی از 27 هزار و 700 نفر در سال 84 به 15 هزار و 932 نفر در سال 95 کاهش یافته است و تعداد موتورسیکلت از سال 84 تا 95 با رشد 148 درصدی به حدود 12 میلیون رسیده است.

همچنین تعداد گواهینامه رانندگی از سال 1384 تا 95 با افزایش 106 درصدی به حدود 38 میلیون رسیده است.

خندان‌دل در این جلسه با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه بر کاهش 10 درصدی تلفات تصادفات رانندگی تاکید شده است، گفت: باید تلاش خود را انجام دهیم تا به اهداف ترسیم شده دست پیدا کنیم.

پس از ارائه گزارش پلیس راهور و همچنین بیان نقطه نظرات اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، مصوب شد که چهارچوب آموزش و سیاست های کلی فرهنگ سازی ایمنی حمل و نقل در شهرها و روستاها در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.