| کد خبر: 137647 |

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی :

باید زمینه را برای تولید مصالح ساختمانی مقاوم و استاندارد فراهم کنیم

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : باید زمینه را برای تولید مصالح ساختمانی مقاوم و استاندارد فراهم کنیم .

تین نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : باید زمینه را برای تولید مصالح ساختمانی مقاوم و استاندارد فراهم کنیم .

به گزارش اداره روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی دکتر علیرضا مصطفی‌زاده اظهارداشت: با توجه به زلزله خیز بودن استان و حساسیت موضوع، جلسه بهره گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی استان و کنترل ،نظارت ،تامین و ساخت مسکن مقاوم در برابر زلزله به صورت مشترک با حضور ادارات کل راه و شهرسازی ،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی،استاندارد و مدیران عامل واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استان در محل اداره کل استاندارد برگزار شد.

وی گفت : با ارائه ساز و کار مناسب در خصوص افزایش کیفیت مصالح استان باید زمینه را برای تولید مصالح مقاوم و استاندارد فراهم کنیم و از ظرفیت واحدهای تولیدی بومی در استان استفاده کنیم.

دکتر مصطفی زاده به بحث عمر ساختمان و اینکه چه روشهای در نظر بگیریم تا عمر ساختمان را به عنوان سرمایه عظیم ملی بتوانیم بالا ببریم اشاره کرد و افزود: در کشور طی فرآیندی آیتم پول تبدیل به ساختمان می شود و این ساختمانها سرمایه ملی ما است که باید حساسیت بالایی نسبت به موضوع داشته باشند که چگونه بتوانیم این سرمایه ها را حفظ کنیم و این منوط به این است که چقدر از مصالح بادوام در این ساختمان استفاده کرده ایم.

وی عنوان کرد: کیفیت اجرا در ساختمان ها خیلی مهم است که با نظارت مداوم این مشکل حل خواهد شد و در این زمینه همه ما مسولیت داریم تا به نحو مطلوب این نظارت را به درستی انجام دهیم .

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: زلزله را باید مثل بمب ساعتی فرض کنیم که زیر تک تک ساختمان های ما کار گذاشته شده است و این تصور را باید در ذهن خود مسجل کنیم تا هر لحظه آمادگی این را داشته باشیم که این بمب ها منفجر خواهند شد و باید روش خنثی کردن بمب ها را بلد باشیم . پس هم کیفیت مصالح و هم نظارت دو رکن است که در ساخت ساختمان بسیار مهم است.

وی به بحث ورود مصالح نامرغوب در استان اشاره کرد و عنوان کرد: می توانیم با تعامل با پلیس و شبکه حمل و نقل جلوی ورود این مصالح نامرغوب در استان را بگیریم که با این کار می توانیم از مصالح بومی استان حمایت کنیم.

در پایان جلسه تک تک مدیران عامل واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استان موارد و مشکلات خود را مطرح نمودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.