| کد خبر: 134325 |

قیمت مسکن به نرخ تورم نزدیک می‌شود+ نمودار

تین نیوز

از پاییز ۱۳۹۲ تا کنون نرخ رشد قیمت مسکن شهر تهران همواره پایین‌تر از تورم عمومی بوده است؛ با این حال منحنی قیمت مسکن در حال نزدیک شدن به تورم عمومی است.

 

به گزارش ایسنا، مقایسه نرخ رشد قیمت مسکن شهر تهران با تورم عمومی نشان می دهد که نرخ رشد قیمت مسکن از پاییز ۱۳۹۲ همواره پایین تر از نرخ تورم عمومی بوده است. در فصلهای بهار و تابستان سال ۱۳۹۵ نرخ رشد قیمت مسکن افزایش ۶ درصدی داشته است و به نرخ تورم عمومی نزدیک شده است ولی همچنان کمتر از نرخ تورم عمومی بوده است.

 

در فصل پاییز و زمستان سال ۱۳۹۵ نسبت به فصل مشابه سال قبل، نرخ تورم عمومی به ترتیب ۹.۲ و ۱۱ درصد و نرخ رشد قیمت مسکن در شهر تهران در این فصلها به ترتیب ۷ و ۷.۵ درصد بوده است که همچنان حاکی از افزایش قیمت مسکن به میزانی کمتر از نرخ تورم عمومی بوده است.

 

 

همچنین نگاهی به روند فصلی قیمت مسکن از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا پایان سال ۱۳۹۵ در شهر تهران حاکی از وجود روند باثبات برای قیمت مسکن از بهار سال ۱۳۹۱ در حدود ۴ میلیون تومان به ازای هر متر مربع بوده است. ولی قیمت یک متر مربع واحد مسکونی از فصل بهار سال ۱۳۹۵ به میزان اندکی افزایش یافته به طوری که قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال قبل حدود ۶.۷ درصد افزایش یافته و از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان رسیده است.

 

در بین مناطق تهران بیشترین قیمت به ترتیب متعلق به مناطق ۱، ۳، ۲ و ۶ (به ترتیب با قیمت معادل ۱۰۲۸، ۸۱۸، ۶۵.۹ و ۶۱ میلیون ریال به ازای هر متر مربع) و کمترین قیمت متعلق به مناطق ۱۸، ۱۷، ۱۹ و ۲۰ (به ترتیب با قیمت معادل ۲۱.۷، ۲۲.۹، ۲۴.۹ و ۲۵.۱) است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.