| کد خبر: 169717 |

◄ خطوط ریلی اراک ایمن‌سازی شد

مدیرکل راه‌آهن اراک جزئیات ایمن‌سازی حدود خطوط ریلی استان مرکزی تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن اراک جزئیات ایمن‌سازی حدود خطوط ریلی استان مرکزی تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، جلال‌الدین کوکنار با اشاره به ایمن‌سازی حدود خطوط ریلی در استان مرکزی اظهار داشت: یکی از اقدامات راه‌آهن استان مرکزی افزایش خطوط ایستگاه‌ها بوده که در این راستا با افزایش خطوط از ۴۰۰ متر به یک‌هزارمتر، زمینه اعزام قطارها با طول ۸۰۰ تا یک‌هزار متر در ایستگاه‌های راه‌آهن استان فراهم می‌شود.

او در ادامه گفت: علائم از مهم‌ترین موارد ایمنی در خطوط ریلی هستند که  بالغ‌بر ۲۰۰ عدد علائم سیستم الکتریکی یا سی تی سی در سه ایستگاه مسیر ریلی استان مرکزی به‌جای سیستم پلاکی تعبیه‌شده و ایستگاه‌های اراک و سمنگان هم برای جایگزینی علائم جدید در دست اقدام قرار دارد.

مدیرکل راه‌آهن اراک در ادامه گفت: در سه‌ماهه نخست امسال پس از بازرسی و شناسایی محل‌هایی که عبور عابران و خودروها در مسیر خطوط ریلی راه‌آهن بوده عملیات ساخت زیرگذر انجام شد.

 کوکنار  افزود: تاکنون تعداد هشت دهانه زیرگذر در ریل‌های اراک و سمنگان احداث شده و همچنین برای کاهش برخورد و حادثه در محدوده شهری حصارکشی حریم به طول ۱۲ کیلومتر انجام شده که ادامه حصارکشی در دست اقدام قرار دارد.

او گفت: برای افرادی که در حاشیه خطوط راه‌آهن زندگی کرده و یا دانش‌آموزانی که خطوط ریل محل عبور آنان است به هدف جلوگیری از حوادث دوره‌های آموزشی گذاشته شده و همچنین تعداد تابلوهای هشداردهنده ریل قطار افزایش پیداکرده است.

مدیرکل راه‌آهن اراک تصریح کرد: شرکت راه‌آهن استان مرکزی در سال ۹۵ رتبه نخست کشوری را درزمینهٔ عملکرد سیستمی و مجموعه‌ای کسب کرده، ولی متاسفانه سال گذشته برخورد قطار با مردم به سبب کثرت عبورومرور بر روی خطوط را داشتیم که برای پیشگیری از این موارد حصارکشی خطوط با جدیت در حال انجام است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.