| کد خبر: 167486 |

◄ توسعه فرودگاه، اولویت استان مرکزی است

برنامه‌ریزی برای برقراری پروازهای عتبات در فرودگاه اراک انجام شد.

تین نیوز

استاندار مرکزی در کارگروه توسعه فرودگاه اراک، توسعه این فرودگاه را از اولویت‌های استان دانست و گفت: برنامه‌ریزی برای برقراری پروازهای عتبات از این فرودگاه در دست انجام است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی فرودگاه اراک، سید علی آقازاده در این جلسه مسیر دسترسی به فرودگاه اراک را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: راه دسترسی فرودگاه اراک از کمربندی شمالی کمتر از ۹ کیلومتر است و می‎توان با مشارکت دستگاه‎های مسئول در مدت‌زمانی کوتاه نسبت به ایجاد فضای سبز و ساماندهی کلی این مسیر اقدام کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب اراک در این محدود واقع‌شده می‌توان از پساب این مرکز برای آبیاری فضای سبز حاشیه جاده فرودگاه استفاده کرد.

استاندار مرکزی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری اراک به‌عنوان متولیان اصلی این طرح هستند که باید کار را آغاز کنند و استانداری نیز با تمام ظرفیت خود دستگاه‎های مسئول را در اجرای این طرح پشتیبانی خواهد کرد.

وی افزود: ایجاد پیاده راه، پارک جنگلی، ایجاد فضای سبز، راه‎اندازی مراکز خرید، ایجاد پیست موتور کراس و موتورسیکلت از دیگر مواردی است که می‎توان در حاشیه جاده اراک – فرودگاه ایجاد کرد.

آقازاده گفت: لایحه این طرح از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر اراک تقدیم شده است و درصورتی‌که اعضای شورا این طرح را تصویب نکنند استانداری مرکزی با مشارکت بخش خصوصی آن را عملیاتی خواهد کرد.

وی بابیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی و معاونت هماهنگی امور عمرانی باید نسبت به طراحی ساماندهی جاده اراک - فرودگاه اقدام کنند، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک نیز باید تا یک ماه نظر نهایی خود را نسبت به مشارکت در این طرح اعلام کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: اکنون۵۰ هکتار زمین دولتی برای ایجاد فضای سبز و اقدامات فرهنگی و اجتماعی دیگر در محدوده جاده اراک - فرودگاه وجود دارد که مشاور طرح وظیفه دارد زمین‎های دیگر دستگاه‎های دولتی را مشخص و به استانداری اعلام کند.

وی افزود: شمال فرودگاه اراک نیز به شهرک صنعتی خیرآباد این شهر منتهی می‌شود که می‌توان با مشارکت واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک نسبت به ایجاد یک مسیر دسترسی در این محدوده اقدام کرد.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه راه‎اندازی پروازهای عتبات عالیات درگرو استقرار کنسولگری عراق در این شهر است که رایزنی‎های لازم انجام‌شده است، گفت: لیست درخواستی سازمان حج و زیارت استان مرکزی برای پرواز به عتبات عالیات ۱۲۰ نفره است که این امر برای شرکت‌های هواپیمایی مقرون‌به‌صرفه نیست و درصورتی‌که کاروان‎های سازمان حج و زیارت استان برای سفر به عتبات عالیات به ۱۶۰ نفر افزایش یابد، استانداری مرکزی برای یک ماه هزینه تعداد صندلی‎های خالی هواپیما را تأمین خواهد کرد.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز گفت: برنامه‎های توسعه فرودگاه اراک در دو بخش فعال‎سازی پروازها و مسیر دسترسی به فرودگاه دنبال می‎شود.

زندیه وکیلی با تأکید بر اینکه راه‎اندازی پروازها به‌خصوص پروازهای عتبات عالیات ضمن اشتغال‌زایی مولد، گام مهمی در جهت توسعه شهرستان اراک و استان مرکزی خواهد بود، افزود: برای راه‎اندازی پروازها مذاکرات و رایزنی‎های لازم با چند شرکت هواپیمایی انجام‌شده است که با یک شرکت نیز به توافقاتی رسیده‎ایم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.