| کد خبر: 155589 |

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:

ذرات معلق در هوای اراک فراتر از حدمجاز است

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق هوای اراک در روز 29 آبان ماه، فراتر از حد مجاز است و هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

تین نیوز

 مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت ذرات معلق هوای اراک در روز 29 آبان ماه، فراتر از حد مجاز است و هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

سعید محمودی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای شهر اراک در روز یکشنبه 28آبان ماه، 89بود که بیانگر وضعیت هوای سالم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوای اراک، صبح روز دوشنبه 29 آبان ماه نیز، 36میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حد مجاز است.

وی بیان کرد: حد استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون در هوا، 35میکروگرم بر مترمکعب است، بنابراین طی روز جاری وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس در شهر اراک اعلام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: شهر اراک از ابتدای امسال تاکنون 40روز را با وضعیت هوای ناسالم پشت سر گذاشته و امروز چهل و یکمین روز آلوده سال جاری است.

محمودی ادامه داد: کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، شرایطی است که برای کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار بوده و این افراد به جز موارد ضروری باید از رفت و آمد در محیط شهری و مناطق پرتردد خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به شمار روزهای ناسالم هوای شهر اراک در سال 95 تصریح کرد: شهر اراک طی سال گذشته، 105روز آلودگی و هوای ناسالم را پشت سر گذاشت که از مجموع این روزها، یکصد روز در وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس و پنج روز نیز در شرایط ناسالم برای تمام گروه های جمعیتی قرار داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.