| کد خبر: 154201 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

ایمنی رفت و آمد در جاده‌های استان مرکزی یک نیاز ملی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ایمنی رفت و آمد در جاده‌ها را یک نیاز ملی دانست و افزود: به همین منظور آموزش راکبان موتورسواران در سطح جاده‌ها می‌تواند به کاهش تصادفات جرحی و فوتی و ایمنی رفت و آمد در سطح جاده‌های استان مرکزی کمک کند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ایمنی رفت و آمد در جاده‌ها را یک نیاز ملی دانست و افزود: به همین منظور آموزش راکبان موتورسواران در سطح جاده‌ها می‌تواند به کاهش تصادفات جرحی و فوتی و ایمنی رفت و آمد در سطح جاده‌های استان مرکزی کمک کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر در مراسم ارتقای فرهنگ موتورسواران در شهرستان فراهان و کمیجان افزود: در حال حاضر راکبان موتورسیکلت در حدود 12 درصد از تلفات راه‌های برون‌شهری و روستایی استان مرکزی را به خود اختصاص داده‌اند که آموزش ایمنی می‌تواند این درصد را به نسبت زیادی کاهش دهد.

وی با تأکید بر اینکه این آموزش‌ها در طی پنج سال گذشته 32 درصدی تلفات را نسبت به مدت مشابه قبل در استان کاهش داده است، گفت: تلاش می‌کنیم با آموزش صحیح، فرزندانمان را به آگاهی و مهارت در زمینه ترافیک برسانیم و اگر از این آموزش‌ها یک آسیب‌دیده هم کمتر شود، کار بزرگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ضربه به سر علت عمده تصادفات فوتی موتورسواران است، ادامه داد: موتورسیکلت به عنوان وسیله نقلیه‌ای که قیمت پایین و مصرف سوخت کم دارد و اینکه می‌توان با این وسیله نقلیه در بیشتر جاده‌ها و راه‌های روستایی به راحتی رفت و آمد کرد مورد استقبال است.

وی ادامه داد: این وسیله هرچند طرفداران زیادی به خصوص در روستاها دارد اما بیشترین نسبت تلفات را نیز به خود اختصاص داده است که باید با آموزش‌هایی مانند نصب شبرنگ و استفاده از کلاه ایمنی این آسیب‌ها را به حداقل رساند.

گفتنی است این مراسم با حضور 200 موتورسوار در روستای شیرین‌آباد انجام شد. در این مراسم به ارائه مطالب و فیلم آموزشی آمار تصادفات استان و مزایای استفاده از کلاه ایمنی و عکس‌هایی از خطرات و ناهنجاری‌های ترافیکی در این گروه از کاربران جاده‌ای ارائه شد و در پایان به شرکت‌کنندگان در جلسه کلاه ایمنی اهداء شد.

همچنین جلسه آموزشی در شهرستان کمیجان نیز با شناسایی دانش‌آموزانی که با موتور از روستاهای اطراف به محل دبیرستان کمیجان تردد دارند برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.