| کد خبر: 149511 |

آموزش خلبانی در فرودگاه اراک کلید می‌خورد

مدیر فرودگاه اراک گفت: دوره‌های آموزش خلبانی از نیمه دوم سال در فرودگاه آغاز می‌شود.

تین نیوز

مدیر فرودگاه اراک گفت: دوره‌های آموزش خلبانی از نیمه دوم سال در فرودگاه آغاز می‌شود.

رحیم حسین‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: راه‌اندازی کلاس‌های خلبانی نیازمند فضا و زیرساخت‌های لازم است که کلیه این شرایط در فرودگاه اراک فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های فراهم شده باید توسط سازمان هواپیمایی کشوری بازدید و تایید نهایی شود که به زودی این امر انجام می‌شود، گفت: برگزاری این دوره‌ها تاثیر مثبت و مستقیمی در امر اشتغال خواهد داشت و مسیر ورود علاقمندان به رشته هوانوردی را هموار می‌کند.

به گزارش ایسنا، مدیر فرودگاه اراک تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی صنایع مختلف همچون کیترینگ، هتلینگ و ... را نیز فعال خواهد کرد و علاوه بر اشتغال مستقیم می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال غیرمستقیم را نیز فراهم کند.

وی با بیان اینکه متقاضی برای برگزاری این دوره بسیار است و از مراجعه علاقمندان به تهران برای گذران این دوره‌ها می‌کاهد، عنوان کرد: این دوره علاوه بر پوشش دادن و آموزش علاقمندان استان می‌تواند متقاضیان غرب و مرکز کشور را نیز پوشش دهد.

حسین‌نسب با اشاره به اینکه مدرس این دوره از تهران دعوت می‌شود، اما روند تربیت مدرس نیز در اولویت قرار دارد، بیان کرد: آموزش این دوره‌ها به دو صورت زمینی و پروازی برگزار می‌شود در همین راستا فراهم‌سازی فضای مناسب جهت برگزاری دوره تقریبا به اتمام رسیده است به طوری که فضاسازی پیشرفت فیزیکی 70 درصدی را پشت سر گذاشته و فضاسازی آموزش زمینی به 95 درصد پیشرفت رسیده است.

مدیر فرودگاه اراک با تاکید براینکه هزینه های این طرح و دوره از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور تامین شده است، اضافه کرد: تامین 60 درصد زیرساخت‌های دوره آموزش پروازی انجام شده و با توجه به اینکه ابتدا دوره‌های آموزش زمینی برگزار می‌شود در فرصتی که هنوز باقی است و در جریان برگزاری دوره‌های آموزش زمینی، کار این بخش نیز به اتمام می‌رسد تا آموزش پروازی بدون وقفه انجام گیرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.