| کد خبر: 136684 |

معاون استاندار مرکزی:

قرارداد ساخت 3000 دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی به هپکوی اراک واگذار شد

معاون استاندار مرکزی گفت: قرارداد ساخت 3 هزار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی بدون تشریفات به کارخانه هپکو واگذار شد.

تین نیوز

معاون استاندار مرکزی گفت: قرارداد ساخت 3 هزار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی بدون تشریفات به کارخانه هپکو واگذار شد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در جمع کارکنان کارخانه هپکو با اشاره به قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین ‌آلات راه‌سازی که یکی از مصوبات سفر هیئت دولت یازدهم به استان بود، اظهار داشت: به‌دنبال پیگیری این مصوبه نامه‌ای تهیه و با امضای وزرای کشور، راه و شهرسازی و صنعت و معدن به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال شد که براساس آن قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی به کارخانه هپکو اراک واگذار شد.

وی افزود: از اولویت‌های اصلی اقتصاد و اشتغال استان، برطرف کردن تنگناهای شرکت هپکو است و مدیران ارشد استانی هم به‌دنبال برطرف کردن این مشکل بزرگ و احیای دوباره آن هستند.

معاون ‌استاندار مرکزی تصریح کرد: بازگرداندن کارخانه هپکوی اراک به بخش خصوصی در دی‌ماه سال گذشته پیگیری و قرار بر این شد که به شرکت هیدرواطلس ساوه واگذار شود که در بهمن‌ماه این واگذای انجام شد.

حسن‌بیگی با اشاره به معوقات کارگران هپکو گفت: بخشی از مطالبات کارکنان کارخانه هپکو را پایان سال گذشته استانداری مرکزی پرداخت کرد و بخشی از آن هم درحال پیگیری است

وی بیان کرد: انتخاب مدیریت جدید شرکت هپکو با توجه به اهلیت صنعتی، نفوذ و اشرافیت وی در بازار جهانی ماشین‌آلات بوده و مدیریت منتخب می‌تواند نیاز داخلی را تامین کند و نقش مهمی در جذب بازار جهانی داشته باشد.

معاون استاندار مرکزی ادامه داد: مشکلات کارخانه هپکو را می‌توان برطرف کرد و برای برطرف‌‌سازی مشکلات باید کارکنان فرصت بیشتری به سرمایه‌گذار بدهند تا با انجام اقدامات لازم موانع برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم با اشاره به قطعی شدن قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین‌آلات سازمان مدیریت بحران گفت: برخی افراد به‌دنبال لغو این قرارداد هستند، پس از کارکنان تقاضا داریم که به فعالیت خود ادامه دهند تا با همکاری هم در ساخت این ماشین‌آلات و احیای مجدد کارخانه تلاش کنند که بعضی از رقبای این شرکت در راستای اعتراضات کارگران به دنبال سوءاستفاده بوده و در انتظار تعطیلی این کارخانه هستند.

حاجی‌پور ادامه داد: قرارداد ساخت سه هزار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی در کارخانه هپکو زمینه فعالیت برای پنج سال آینده این مجموعه را فراهم می‌کند. هفته گذشته نامه‌‌ای به شخص وزیر ارسال شد و نسبت به واردات ماشین‌آلات راه‌سازی اعتراض خود را اعلام و جلوگیری از واردات بی‌رویه ماشین‌آلات و افزایش تعرفه گمرکات این محصولات را تقاضا کردیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.