| کد خبر: 167967 |

اجرای صحیح قانون چگونگی اداره منطقه آزاد اقتصادی و صنعتی ضرورت دارد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای صحیح و دقیق قانون چگونگی اداره منطقه آزاد اقتصادی و صنعتی تاکید کرد.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای صحیح و دقیق قانون چگونگی اداره منطقه آزاد اقتصادی و صنعتی تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، عین الله شریف پور درباره کارکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: یکی از اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جبران عقب ماندگی های مناطق مرزی و فراهم کردن شرایط برای صادرات بیشتر است.تثبیت جمعیت در مناطق مرزی، سیستمی شدن مبادلات مرزی، تولید محور شدن نیز از دیگر اهداف ایجاد مناطق آزاد تجاری -صنعتی است.

او تصریح کرد:کمیسیون اقتصادی مجلس از چند مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور در ماه های گذشته بازدید داشته است؛ اما درهمه مناطق آزاد امور روی ریل پیش نمی رود بطور مثال در منطقه آزاد اقتصادی ارس پیشرفته های خوبی صورت گرفته  این در حالی است که در منطقه آزاد ماکو شرایط مناسبی وجود ندارد چرا که دیدگاه ها و برداشت های شخصی جلوتر از اعمال قانون مربوط به مناطق آزاد بوده است.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ماکو، چالدران و شوط در مجلس شورای اسلامی، در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:در مناطق آزاد اقتصادی این امکان وجود دارد که هم از سرزمین اصلی و هم از خارج از کشور مواد اولیه وارد بشود تا بعد از ایجاد ارزش افزوده، درآمد پایدار و اشتغال ایجاد شود.  

شریف‌پور بر لزوم اجرای صحیح و دقیق قانون چگونگی اداره منطقه آزاد اقتصادی و صنعتی تاکید کرد و افزود:سلیمانی به عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد اقتصادی ماکو مدیر برنامه محوری در راستای اجرای قانون مناطق آزاد اقتصادی است.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.