| کد خبر: 162955 |

مخالف استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی

◄ افشاگری نماینده مجلس درباره دلیل سقوط هواپیمای «آسمان»

زمانی که کشتیرانی واگذار شد بعد از سانحه سانچی مشخص نشد که کدام سازمان و وزارت‌خانه بایستی پاسخ‌گو باشد؛ در سانحه هوایی اخیر هم به همین شکل بود. خود مرحوم دادمان که وزیر راه و ترابری وقت بود در همین حادثه هوایی شهید شد؛ اگر ایشان در آن زمان در هواپیما نبودند ایشان هم استیضاح می‌شدند!

تین نیوز

یک از نمایندگان مجلس که مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی بود در خصوص سانحه اخیر هواپیمای تهران-یاسوج خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: پس از دانلود اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای آسمان مشخص شد کمک‌خلبان دو بار به خلبان برای بازگشت اخطار داده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سیداحسن علوی که از مخالفان استیضاح وزیر راه و شهرسازی است در صحن علنی مجلس عنوان کرد؛ بخش راه و شهرسازی  تاثیر و نقش مستقیمی روی زندگی شهری و مردم دارد که در راستای آن بر روی اقتصاد مقاومتی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است.

وی افزود: خوشبختانه در دوره آقای آخوندی در وزارت راه و شهرسازی اقدامات بسیار خوب و تاثیرگذاری در بخش حمل ونقل انجام داد و برخی از رویه های نادرست در مسیر درست خودش قرار گرفت.

علوی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: به راستی تمام مشکلاتی که مطرح شد تنها مربوط به یک وزیر و وزارت‌خانه است؟ چگونه شد که سه وزارت‌خانه با هم تجمیع شد و هیچ وزیری نمی‌تواند این مشکلات را به این اندازه حل کند. خطا را ما مجلسی‌ها هنگام تجمیع وزارت خانه‌ها انجام دادیم.

او در ادامه بیان کرد: زمانی که کشتیرانی واگذار شد بعد از سانحه سانچی مشخص نشد که کدام سازمان و وزارت‌خانه بایستی پاسخ‌گو باشد؛ در سانحه هوایی اخیر هم به همین شکل بود. خود مرحوم دادمان که وزیر راه و ترابری وقت بود در همین حادثه هوایی شهید شد؛ اگر ایشان در آن زمان در هواپیما نبودند ایشان هم استیضاح می‌شدند! روزی اعلام شد که بیایید تجمیع کنیم اما فکر امروز را نکردند و جالب است امروز سوال را از کسانی داریم که وزارت‌خانه‌هایشان تجمیع شده است.

علوی با بیان اینکه باید قبول کنیم که بخش زیادی ار حوادث مربوط به وزیر راه نیست گفت: باید این را بپذیریم که عمر ناوگان حمل ونقل کشور بسیار بالا است و این در حالی است که در کشورهای منطقه عمر ناوگان زیر 6 سال است.

این نماینده مجلس به عملکرد مثبت آخوندی در بخش‌های حمل‌ونقلی اشاره کرد و گفت: برای سال آینده با همین وضعیت موجود 170 هزار میلیارد تومان وزارت راه و شهرسازی نیاز دارد و دولت تنها 5 هزار میلیارد تومان به این وزارت‌خانه اختصاص داده است.

او گفت: در بخش احداث آزادراه، خرید هواپیما، جابه‌جایی مسافر، ایجاد خطوط برقی در مسیر تهران-قم-مشهد و ...حمل‌ونقل ریلی اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم فعال‌سازی شهر فرودگاهی امام بود، بیان کرد: ارتباط‌سازی با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذار ی در ترمینال سلام با ظرفیت 5 میلیون و ترمینال ایرانشهر با 5 میلیون مسافر از جمله اقدامات بسیار موثر بود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موثر در بخش حمل‌ونقل ایجاد صندوق در حوزه حمل‌ونقل بود.

وی به سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اشاره کرد و گفت: زمانی که جعبه سیاه هواپیما بررسی و اطلاعات آن دانلود شد مشخص گردید که در این پرواز کمک خلبان به خلبان دو بار اخطار و تذکر داده است که برگردیم وضعیت آب‌وهوا مطلوب نیست اما با اوج گیری خلبان و شرایط جوی خلبان متوجه کوه نشد و در نهایت با کوه برخورد کرد.

او افزود: هر دو خلبان به طور اتوماتیک دستگاه اتوپایلوت را روی 15 هزار و 14 هزار پا می آورند و بر اساس آنچه که در جعبه سیاه مشخص شد در شرایطی که هواپیما خاموش می شود که فرود آید به دلیل مه گرفتگی شدید و تراکم ابرها و عدم دید به جلو حتی سیستم حس‌گری که آلارم می‌دهد و اعلام می‌کند که این هواپیما نزدیک به مانع است و باید اوج گرفت اما متاسفانه این موضوع تحقق نمی‌یابد و هواپیما به کوه دنا برخورد می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.