| کد خبر: 162937 |

نماینده موافق استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی/4

◄ مسئول این‌همه تلفات جاده‌ای کشور چه کسی است؟

استیضاح حق قانونی ما است و قابل واگذاری نیست. نمایندگان نیز همه آگاهند که بر اساس سوگندی که خورده‌ایم باید حافظ منافع به‌حق مردم باشیم. در راستای همین سوگند نیز می‌گویم که برخی از وزرا برنامه و قول و قرار ارائه می‌دهند و به آن عمل نمی‌کنند. آقای آخوندی شما هم جزو این دسته از وزرا هستید. من از شما می‌پرسم که چند جلسه با نمایندگان داشتید و چقدر مشکلات مطرح شده را برآورده کردید؟ وزارت راه‌وشهرسازی از وزارت خانه‌های بسیار مهم است.

تین نیوز

نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: وظیفه خود می‌دانم که با اشاره به اصل 67 قانون اساسی و بر اساس سوگندی که به‌عنوان نماینده مردم یادکرده‌ایم، در چارچوب همان سوگند مواردی را مطرح کنم.

به گزارش تین‌نیوز، احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس افزود: در برابر قانون و خدا و با تکیه بر شرف انسانی سوگند می‌خورم که نگهدار میراث مردم باشم، در صحبت‌های خود امانت و تقوا را رعایت کنم و در دفاع از استقلال کشور، حقوق مردم و قانون اساسی سخن بگویم و بنویسم. عاملی که باعث شد رای به استیضاح دهم همین سوگند است.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس افزود: استیضاح حق قانونی ما است و قابل واگذاری نیست. نمایندگان نیز همه آگاهند که بر اساس سوگندی که خورده‌ایم باید حافظ منافع به‌حق مردم باشیم. در راستای همین سوگند نیز می‌گویم که برخی از وزرا برنامه و قول و قرار ارائه می‌دهند و به آن عمل نمی‌کنند. آقای آخوندی شما هم جزو این دسته از وزرا هستید. من از شما می‌پرسم که چند جلسه با نمایندگان داشتید و چقدر مشکلات مطرح شده را برآورده کردید؟ وزارت راه‌وشهرسازی از وزارت خانه‌های بسیار مهم است.

مرادی خطاب به وزیر راه ادامه داد: آقای آخوندی به‌جای فدای جان خود برای مردم، مردم را فدای سوء مدیریت خود کرده‌اید. چراکه سالانه در جاده‌ها 16 تا 17 هزار کشته داریم. مسئول مستقیم این‌ها کیست؟ در سوانح هوایی نیز همین داستان برقرار است. در دریا که شرایط مطمئن‌تر است باز سانحه می‌بینیم. حمل‌ونقل ریلی نیز از حادثه بی‌نصیب نیست. همه این حوادث، به‌عنوان مهم‌ترین محورهای استیضاح باعث شده که شاهد عدم کنترل سیستم حمل‌ونقل باشیم.

مرادی در پایان نطق خود در مخالفت با ابقای وزیر راه‌وشهرسازی گفت: تردد بالای خودرو در جاده‌ها فقط آلایندگی و تصادفات را نصیب مردم کرده است. بر همین مبنا نمایندگان باید امروز تصمیم جدی خود را بگیرند چون در برابر مردم و خدا مسئول هستیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.