| کد خبر: 162930 |

موافق استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی/1

◄ بیگی: آقای آخوندی! به واسطه زد و بند فامیلی در وزارت هستید

اگر به‌واسطه زد و بند فامیلی نبود شماآنجا (وزارت راه و شهرسازی) نبودید و شما شما سهم یک آقایی از دولت هستید چرا باید سهم اشتباهات شما را مردم و معاونان‌تان پرداخت کنند؟

تین نیوز

نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: در حالی که انتطار می رود وزیر مربوطه با شدت بیشتری تلاش کند و هر هفته سفر و سرکشی به استان‌ها را داشته باشد اما شاهد تصمیم‌گیری‌های فضایی و فاقد مبنای اجرایی هستیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز علیرضا بیگی نماینده تبریز در نطق موافق خود برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: عملکرد کارگزاران نظام سؤالات جدی را در سطح جامعه ایجاد و تردیدهایی به وجود آورده است که اگر برطرف نشود همواره به‌عنوان یک درد بر جان مردم سنگینی می‌کند.

وی بابیان اینکه کانون این تردیدها نقاط مختلفی است، ادامه داد: وزارت راه ازجمله نقاطی است که آتش به خرمن اعتماد مردم انداخته است و شاهد موارد متعددی از عدم کارآمدی هستیم که باعث به مخاطره افتادن جان مردم شده است و مجلس باید در این شرایط به وظیفه قانونی خود عمل کند.

بیگی گفت: یکی از موضوعات جدی حادثه قطار تهران-مشهد است که به‌واسطه ناکارامدی و عدم پیش‌بینی‌های لازم 50 نفر از مردم ما جان خود را از دست دادند و این ایراد جدی به دستگاه قضا وارد است که بعد از این مدت تکلیف را نهایی نکرده است. ضمن اینکه انتظار از قوه مجریه این است که کسانی که در مسیر انجام وظیفه خود دچار سستی شده بودند را مشخص و اطلاع‌رسانی می‌کرد اما اقدام روشنی انجام نشد.

وی ادامه داد: قطاری با سرعت 140 کیلومتر و 800 تن بار بدون اینکه از ایمنی لازم برخوردار باشد با قطار دیگر تصادف و نتیجه جان باختن شدن تعداد زیادی از مردم شد.

وی ادامه داد: در حالی که انتظار می‌رود وزیر مربوطه با شدت بیشتری تلاش کند و هر هفته سفر و سرکشی به استان‌ها را داشته باشد اما شاهد تصمیم‌گیری‌های فضایی و فاقد مبنای اجرایی هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در خصوص حوادث غیر مترقبه که به‌واسطه عدم توجه وزیر اتفاق افتاده است شاهد اذیت شدن مردم هستیم گفت: در خصوص حادثه زلزله، بارش‌های اخیر و سانحه هواپیما اقدامات لازم در خصوص پیشگیری صورت نگرفته است و وزیر در جلسه رسیدگی در کمیسیون عمران مسولیت را متوجه وزارت کشور می‌کند.

وی بسته شدن اتوبان‌های منتهی به پایتخت، بسته شدن فرودگاه امام و مهرآباد در برف اخیر را حال و روز اداره کشور در این روزها اعلام کرد و ادامه داد: یکی از موضوعات دیگر بحث مسکن است: 2.5 میلیون نیاز انباشته در حوزه مسکن را داریم اما برنامه‌ای برای حل آن نیست. وزیر کارآمدی لازم را نداشته و کشور هنوز یک طرح جامع در مسکن را ندارد.

بیگی با انتقاد از اینکه طرح جامه مسکن نداریم و  صندوق یکم پس‌انداز مسکن فاقد منابع است و بافت فرسوده بلاتکلیف است ادامه داد: طوری شده است که رییس‌جمهور محترم خودشان در موضوع بافت فرسوده دخالت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر به‌واسطه زد و بند فامیلی نبود شماآنجا (وزارت راه و شهرسازی) نبودید و شما  شما سهم یک آقایی از دولت هستید چرا باید سهم اشتباهات شما را مردم  و معاونان‌تان پرداخت کنند؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.