| کد خبر: 162873 |

درخواست نمایندگان برای موکول شدن استیضاح‌ها به بعد از تعطیلات

نمایندگان عموماً بازه زمانی فعلی را برای استیضاح وزرا مناسب نمی‌دانند، ضمن اینکه به نظر می‌رسد باید اجازه دهیم وزرا از حداکثر وقتشان استفاده کنند و بعد اقدام به استیضاح آن‌ها کنیم اگرچه برگزاری جلسه استیضاح در این فرصت نیز ایراد قانونی ندارد. برخی نمایندگان نیز در همین راستا درخواست داشتند که جلسه استیضاح به بعد از جلسات مجلس موکول شود که این به نفع مردم است.

تین نیوز

به گفته نماینده مردم یزد در مجلس، جمعی از نمایندگان درخواست دارند که استیضاح وزرای راه، رفاه و کشاورزی به بعد از تعطیلات موکول شود.

ابوالفضل موسوی گفت: استیضاح وزرا ۱۵ و ۱۶ اسفند اعلام وصول‌شده و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس باید حداکثر ۱۰ روز بعد از اعلام وصول، جلسه استیضاح برگزار شود. اگر بخواهیم ۱۰ روز بعد از اعلام وصول را در نظر بگیریم به تاریخ ۲۵ اسفند می‌رسیم که روز پنج‌شنبه است و مجلس جلسه ندارد و بعد از آن‌هم جلسه‌ای تشکیل نمی‌شود بنابراین این موضوع قابل بررسی است که آیا می‌شود استیضاح را به اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس موکول کرد یا خیر؟

به گزارش ایسنا وی افزود: نمایندگان عموماً بازه زمانی فعلی را برای استیضاح وزرا مناسب نمی‌دانند، ضمن اینکه به نظر می‌رسد باید اجازه دهیم وزرا از حداکثر وقتشان استفاده کنند و بعد اقدام به استیضاح آن‌ها کنیم اگرچه برگزاری جلسه استیضاح در این فرصت نیز ایراد قانونی ندارد. برخی نمایندگان نیز در همین راستا درخواست داشتند که جلسه استیضاح به بعد از جلسات مجلس موکول شود که این به نفع مردم است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین با اشاره به لایحه دوفوریتی اصلاح ساختار دولت، اظهار کرد: در این لایحه تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن پیش‌بینی‌شده، چراکه دولت معتقد بوده وظایف سنگینی بر عهده این وزارتخانه‌هاست و باید تفکیک شود. این لوایح به کمیسیون‌های عمران و اجتماعی ارسال شد و کلیاتش تائید شد اما از کمیسیون اجتماعی به صحن مجلس ارجاع نشد و در ادامه رأی‌گیری کابینه را داشتیم که در واقع نظر مجلس این بود که این وزارتخانه‌ها با همین ساختار کارشان را شروع کنند.

موسوی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه بررسی اصلاح ساختار دولت در مجلس، اضافه کرد: در این کمیسیون نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف عضویت پیدا کردند از جمله من و آقای سید احسن علوی از کمیسیون عمران به عضویت کمیسیون ویژه درآمدیم اما با توجه به اینکه بودجه سال ۹۷ در دستور کار مجلس بود، یک ماه و نیم است این کمیسیون تشکیل نشده است.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: وقتی دولت اصلاح ساختار را پیشنهاد می‌دهد در واقع معتقد است که وظیفه سنگینی بر عهده وزارتخانه‌هاست و یک نفر نمی‌تواند این وظایف را انجام دهد بنابراین مجلس هم در این اتفاقات سهیم است اما نمی‌توان گفت که مجلس در یک حادثه مدیریتی مقصر و مسئول است اما به هر حال دولت وظیفه خود را انجام داده و ما هنوز به این موضوع رسیدگی نکردیم و حالا کمتر از شش ماه از فعالیت وزرا می‌خواهیم اقدام به استیضاح آن‌ها کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه باید ابتدا اصلاح ساختار دولت در دستور کار مجلس قرار گیرد،‌ گفت: ‌در این صورت است که وظایف وزرا مشخص می‌شود و بعد استیضاح معنی و مفهوم پیدا می‌کند پس بهتر است فرصت بدهیم که این اصلاح ساختار انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به ثبت سالانه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تردد بین‌شهری و روزانه ۱۵ میلیون تردد در مسیرهای بین‌شهری، اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین ترددها ۱۰ تا ۱۷ درصد افزایش می‌یابد که از این میان ۲۰ درصد به حمل‌ونقل عمومی و ۸۰ درصد مربوط به خودروهای شخصی است که بیشتر هم مربوط به جاده‌هاست و مسئول جاده هم وزارت راه است. در مورد پروازها هم در این ایام ۱۰ درصد افزایش ظرفیت را شاهد هستیم. وقتی یک وزارتخانه متصدی این‌همه مسئولیت است چطور می‌خواهیم وزیر را استیضاح کنیم و بعد یک سرپرست این حجم از تردد را مدیریت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.