| کد خبر: 162844 |

◄ استیضاح وزیر راه و شهرسازی از ابتدا نباید مطرح می‌شد

نمایندگان مجلس حق استیضاح و سؤال کردن از وزیران دارند اما به اعتقاد بنده در شرایط کنونی استیضاح وزیر راه و شهرسازی به صلاح نیست.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس استیضاح وزیر راه و شهرسازی را کارشناسی شده و منطقی ندانست و بیان کرد: با تغییر وزیر، اصلاحات انجام نمی‌شود؛ بایستی برای به‌روزرسانی و قوی‌تر کردن امکانات و تجهیزات در زیرساخت‌‌ها تلاش کرد.

سیدحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: نمایندگان مجلس حق استیضاح و سؤال کردن از وزیران دارند اما به اعتقاد بنده در شرایط کنونی استیضاح وزیر راه و شهرسازی به صلاح نیست.

وی افزود: در شرایط که کمتر از یک هفته به پایان سال و آغاز سفرهای نوروزی باقی‌مانده است و بخش حمل‌ونقل کشور نیازمند برنامه‌ریزی است، استیضاح وزیر، کار درستی نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نبایست از ابتدا استیضاح وزیر راه و شهرسازی آغاز می‌شد، ابراز کرد: استیضاح وزیر راه بایستی بامطالعه و بررسی بیشتر انجام می‌گرفت. زمانی که می‌خواهیم از یک وزیر سؤال و یا او را استیضاح کنیم بایستی تمام جوانب را بررسی و عملکرد وی را به طور کلی بسنجیم.

علوی بابیان اینکه آخوندی در بسیاری از مواقع عملکرد مناسبی داشته است، توضیح داد: در بحث زیرساخت‌ها کارها و تغییرات مثبتی در دوره ایشان آغاز شد و با توجه به وضعیت ناوگان حمل‌ونقل کشور که با یک فرسودگی مواجه است به همین جهت اداره کردن آن نیز کار سختی خواهد بود که  بودجه و کمک دولت را می‌طلبد.

او با تأکید بر اینکه با استیضاح نمی‌شود صورت‌مسئله را پاک کرد گفت: باید شرایط را برای بهبود و ایمن ساختن حمل‌ونقل فراهم کرد؛ شاید با ورود فرد دیگری به بدنه وزارت راه و شهرسازی ، این اتفاقات نیز مجدداً رخ دهد هیچ‌کس نمی‌تواند تضمین دهد که با فرد دیگری هواپیمایی سقوط نخواهد کرد و یا در بخش جاده‌ای، ریلی و دریایی اتفاق دیگری نخواهد افتاد.

وی به نوسازی ناوگان هوایی و ورود هواپیمای نو در سال آینده اشاره کرد و افزود: در بحث خطوط ریلی در زمان آقای آخوندی قوانین خوبی برای اصلاح زیرساخت‌ها انجام‌شده و در حال حاضر نیز اصلاح هندسی بسیاری از جاده‌ها تا حدودی انجام‌گرفته است.

او افزود: برای اتمام پروژه‌ها حدود 170 هزار میلیارد تومان اعتبار است این در حالی است که این اعتبار برای سال آینده  5 تا 10 هزار میلیارد تومان تعیین شده که این نشان از کسری اعتبارات قابل‌توجهی دارد.

علوی تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی به یک‌خانه تکانی اساسی نیاز دارد اما این موضوع دلیل بر استیضاح آخوندی نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: استیضاح وزیر راه و شهرسازی قابل پیش‌بینی نیست و فضای مجلس و توضیحات آخوندی مبنی بر اقدامات انجام‌گرفته در این استیضاح ایشان تأثیرگذار خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.