| کد خبر: 161762 |

نماینده مجلس:

مشخصات جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده به کوهنوردان داده شد

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشخصات و اطلاعاتی از جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج توسط شرکت سازنده به کوهنوردان اعزامی به محل سقوط هواپیما داده شده است تا ضمن جست و جوی پیکرها، پیدا کردن جعبه سیاه نیز در دستور و اولویت بعدی آنها باشد.

تین نیوز

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشخصات و اطلاعاتی از جعبه سیاه هواپیمای تهران - یاسوج توسط شرکت سازنده به کوهنوردان اعزامی به محل سقوط هواپیما داده شده است تا ضمن جست و جوی پیکرها، پیدا کردن جعبه سیاه نیز در دستور و اولویت بعدی آنها باشد.

به گزارش ایرنا، در نشستی که شامگاه چهارشنبه با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، امیر کیومرث شرفی معاون عملیات نیروی زمینی ارتش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و نمایندگانی از شرکت سازنده هواپیمای ای تی آر 72 در محل وقوع حادثه در محدوده روستای دنگزلو شهرستان سمیرم برگزار شد، موضوع پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما مورد بررسی قرار گرفت.
اصغر سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا به محل سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا اظهار داشت: در این نشست تاکید شد که شرایط و همه امکانات لازم برای تیم‌های بازرسی از جمله هیات هفت نفره فرانسوی شرکت ای. تی. آر فراهم شود.
وی گفت: تیم هفت نفره فرانسوی از امروز با هماهنگی‌های لازم به منطقه و محل وقوع سانحه اعزام خواهند شد تا با مساعد شدن شرایط هوا کار بررسی و شناسایی جعبه سیاه هواپیما در دستور کار قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون امور شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی و شرکت سازنده هواپیمای ای تی آر در اثر برخورد جعبه سیاه با رطوبت، این دستگاه پالس‌هایی را تا شعاع 100 متر ایجاد می‌کند که کوهنوردان و سایر نیروهای جستجوگر می‌توانند با دریافت سیگنال‌ها به سرنخ‌هایی از این جعبه سیاه برسند.
به هر جریان کوتاهی از هر چیزی که معمولاً منظم و تکرار شونده باشد پالس می‌گویند.
وی افزود: البته اولویت نخست جست و جو انتقال پیکرها است ولی پیدا کردن جعبه سیاه و مشخص شدن علت اصلی سانحه نیز اهمیت ویژه‌ای برای مسئولان، سازمان‌های نظارتی و خانواده‌های جانباختگان دارد.
وی ابراز داشت: تمامی شرایط، امکانات، همکاری‌ها و هماهنگی‌ها توسط دولت و نهادها و سازمان‌های مختلف کشوری و لشکری به‌ویژه بین استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد از همان روز نخست بروز این سانحه وجود داشته است.
وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین مانع و چالش اساسی، شرایط نامساعد هوای منطقه است که کار امدادرسانی و جست و جو و انتقال بقایای جانباختگان را با مشکل مواجه کرده است.
وی گفت: بخش محدودی از بقایای این پیکرها روز گذشته توسط تکاوران ارتش از ارتفاع چهار هزار متری قله پازن پیر به پایین انتقال یافت که کار نمونه گیری ژنتیکی و تشخیص هویت آنها در حال انجام است.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده تمامی بقایای پیکرها از محل سانحه هوایی به یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد انتقال داده خواهد شد و کار تشخیص هویت آنها بر عهده پزشکی قانونی این استان است.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 65 مسافر و خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک ولی در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بر عکس داشت که به‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.
روز سه شنبه پس از 48 ساعت جست و جو اعلام شد که لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان‌های سمیرم از توابع اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد.
دیروز چهارشنبه نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و بارش برف و باران و وزش باد این عملیات نیمه تمام مانده بود.
ولی بهره مند کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد دیروز به ایرنا گفته بود که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت جوی در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌صورت ناپایدار بوده و بارش باران و برف در این محل تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.