| کد خبر: 161220 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

◄ تغییرات مجلس در تعیین تعرفه واردات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تعیین سقف تعرفه خودروهای وارداتی به میزان 55 درصد خبر داد.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تعیین سقف تعرفه خودروهای وارداتی به میزان 55 درصد خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی مقدسی اظهار کرد: باید قانونی در این باره وضع شود تا هر روز با بخشنامه شاهد وضعیت نابسامان بازار خودروهای وارداتی به کشور نباشیم، به همین منظور طرح دو فوریتی در معاونت قوانین مجلس در حال بررسی است تا با طی مراحل قانونی به هیات رئیسه مجلس تقدیم شود.

وی درادامه سخنان خود، تصریح کرد: یکی از مفاد این طرح این است که سقف تعرفه خودروهای وارداتی 55 درصد تعیین شود و بسته به قیمت و حجم موتور و مابقی مولفه‌ها که باید در نظر گرفته شود، اما بنابر نظر هیات وزیران 75 درصد عددی است که باید به منظور واردات خودرو به کشور تعیین شود.

نماینده مردم اراک با اشاره به یکی دیگر از مواد درج شده در این طرح، افزود: پیشنهاد شد تا سالیانه 5 تا 20 درصد از عوارض وارداتی خودرو کاهش یابد که باید تا پایان سند چشم‌انداز  1404 این تعرفه به  20 درصد کاهش پیدا کند که البته باز این تعرفه 20 درصدی از تمامی کشورها بیشتر است، اما این کاهش تعرفه سبب خواهد شد تا خودروسازان داخلی نسبت به کیفی‌تر شدن محصولات خود تلاش بیشتری کرده فضای رقابت در کشور به منظور تولید خودروهای دارای استاندارد بیشتر فراهم شود.

مقدسی با تاکید بر این موضوع که بایستی تعرفه خودروهای هیبریدی به منظور کاستن از عوارض استفاده از سوخت‌های فسیلی، به صفر برسد، گفت: تعرفه خودروهای هیبریدی باید به صفر برسد البته اعتقاد ما بر این است که دولت باید واردات خودروهای هیبریدی مورد تشویق قراردهد تا برای ورادات به کشور دارای توجیه اقتصادی باشد، با این اتفاق قطعا درصد خوبی از بار آلودگی کلان‌شهرها کاسته می‌شود.

وی با بیان این‌که ٢١٧ نماینده مجلس طرح دو فوریتی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی را امضا کرده‌اند، ابراز داشت: نمایندگان مردم از این وضعیت موجود در بازار خودرو در دو بخش خودروهای تولید داخل و وارداتی ناراضی هستند و با این کار اعتراض خود را به هیات رئیسه مجلس اعلام کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، ابراز امیدواری کرد: طرح دو فوریتی کاهش تعرفه واردات خودرو به کشور با رای قاطع در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.