| کد خبر: 160993 |

سیاوشی شاه عنایتی:‌

تغییرکاربری پادگان‌ها در راستای بهبود فضای شهری باشد نه تجاری‌سازی و کسب درآمد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای تجاری در تهران بدون نیازسنجی انجام شده است، گفت:‌ در شرایطی که تغییرکاربری پادگان‌ها به نفع مردم نیست، همان بهتر که در فضای شهر باقی بمانند.

تین نیوز

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای تجاری در تهران بدون نیازسنجی انجام شده است، گفت:‌ در شرایطی که تغییرکاربری پادگان‌ها به نفع مردم نیست، همان بهتر که در فضای شهر باقی بمانند.

به گزارش خانه ملت، طیبه سیاوشی شاه عنایتی با اشاره به اینکه پادگان ها باید به خارج از شهر منتقل شوند، گفت:‌ به دلیل مدیریت و نظارت بسیار بد و غیرقابل قبول برای این نقل و انتقال ها، این مسئله به معضلی اساسی تبدیل شده است؛ قطعا پادگان ها فضای تنفسی شهر را بهتر کرده و به لحاظ محیط زیستی افق دید قابل قبول تری را ایجاد می کنند، زیرا هم اکنون  دربسیاری از مناطقی که پادگان ها وجود ندارند، ساختمان ها بهم وصل بوده و فاصله کمی دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ در شرایطی که تغییرکاربری پادگان ها به نفع مردم نیست، همان بهتر که آنها در فضای شهرباقی بمانند؛ بنابراین تغییرکاربری پادگان 06 اگر به نفع شهر نیست، شورای شهر نباید مجوز ساخت و ساز در این مکان را صادر کند؛ زیرا به جای پادگان ها از گذشته تا امروز ساختمان های تجاری بنا شده است.

وی با بیان اینکه درحال حاضربه اندازه کافی واحدهای مسکونی خالی و انباشتی از واحدهای تجاری عظیم درشمال تهران وجود دارد، تصریح کرد:‌ این واحدهای تجاری به هیچ وجه نیاز این مناطق نبوده و در ایجاد آنها هیچ نیازسنجی صورت نگرفته است، بلکه این واحدهای تجاری و مسکونی براساس محاسبات مالی شخصی و نیاز شخصی به وجود آمدند؛ متاسفانه هیچ گاه برای هیچ مسئله ای آمایشی صورت نمی گیرد.

سیاوشی با اشاره به اینکه واحدهای تجاری در اکثر مناطق با فاصله بسیار کم در زمین پادگان ها ایجاد شدند، گفت:‌ امیدواریم برای یک بار هم که شده در مدیریت شهری تهران، مسئولان مجوز تغییرکاربری پادگان ها به ساختمان های مسکونی صادرنکنند، تغییرکاربری زندان قصردرگذشته نمونه قابل قبول از عملکرد مدیریت شهری درتبدیل آن به فضای تفریحی و سرگرمی بود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید بر اینکه اکثر باغات در شمیرانات به طور کامل نابود شده است، افزود:‌ شهرداری ها همیشه به بهانه نبود بودجه پایدار دست به اقدامات خلاف قانون زده اند، بنابراین شهرفروشی و تراکم فروشی برای اداره شهر تهران صورت گرفته است؛ اما شهرداری می توانست عامل انسانی و شهرسازی را در تغییرکاربری ها مورد توجه قرار دهد

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.