| کد خبر: 158997 |

حذف قوانین اضافی که به‌نفع مردم نیست در دستور کار مجلس

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم حذف قوانین اضافی که به‌نفع مردم نیست، گفت: قانون باید به‌نفع مردم تفسیر شود.

تین نیوز

سید شهاب‌الدین چاووشی بعدازظهر امروز در حاشیه همایش گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه حجم گسترده‌ای از قوانین در نظام وجود دارد که بسیاری از آن‌ها قدیمی، دست‌وپاگیر و به‌ضرر مردم است که وجود آن‌ها در حوزه اجرایی می‌تواند بسیاری از قوانین متشابه را نقض کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه مجلس باید نسبت به اصلاح قانون و حذف قوانینی که به‌ضرر مردم است اهتمام ویژه‌ای داشته باشد اضافه کرد: این مسئله سبب شده تا برخی دستگاه‌های اجرایی با عملکرد نامطلوب خود مردم را نسبت به نظام نیز بی‌اعتماد کنند.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه امروز نمی‌توان کشور را با شیوه آزمون‌وخطا مدیریت کرد تصریح کرد: اداره کشور باید بر اساس تجربه و مدیریت جهادی مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران ارشد کشوری در هر سه قوه نظام انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب مسئولان کشور را بدون هیچ تجربه‌ای از گذشته و با ترفندهای جدید اداره کردند گفت: امروز برای توسعه پایدار و دستیابی به یک کشور پیشرفته نیازمند مدیران باتجربه و کارآمد هستیم.

چاووشی با تأکید بر اینکه مردم متوقع ارائه خدمات از سوی دولت به‌بهترین نحو هستند اعلام کرد: در کشور ظرفیت‌های مطلوبی در حوزه نیروی انسانی و زیرساخت‌های اقتصادی و غیره داریم که باید نسبت به بهره‌گیری از آن‌ها اقدامی اساسی انجام دهیم.

وی ابراز داشت: برطرف شدن مشکلات کشور با تلاش‌های مدیران لایق و باتجربه امکان‌پذیر است و این در حالی است که باید ابتدا نسبت به شناسایی ریشه مشکلات اقدام شود.

استاندار سمنان مهم‌ترین چالش امروز کشور را بیکاری و کمبود آب دانست و گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی و جلوگیری از برداشت‌های نامتعارف از منابع آبی موجود در دستور کار دولت قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.