| کد خبر: 158546 |

پروژه پل طبقاتی صدر نمونه ای منحصر به فرد از هدر رفت منابع ملی

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، گفت:‌ پل صدر نمونه بارز برندسازی و هدر رفت منابع ملی در مدیریت شهری گذشته است.

تین نیوز
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، گفت:‌ پل صدر نمونه بارز برندسازی و هدر رفت منابع ملی در مدیریت شهری گذشته است.
 
به گزارش خانه ملت، علیرضا رحیمی، درباره انتقادات شهردارتهران مبنی براینکه پروژه هایی نظیر پل صدربدون پیوست مطالعاتی احداث شده است، گفت:‌ احداث هرپروژه ای درتهران درگام اول باید به رفاه شهروندان کمک کند، ضمن اینکه ساماندهی تهران را تقویت کرده و از منظرمعماری و زیبایی شناختی چهره تهران را ارتقاء‌ دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ درشرایطی که به مسائل گفته شده درپروژه ای بی توجهی می شود، مردم ازاین حق برخوردارهستند که سوالات متعددی را ازمسئولان شهرداری، شورای شهر و تصمیم گیرندگان کنند که این پروژه با چه هدف و فلسفه ای ساخته شده است.

وی تاکید کرد:‌ مسئله مهم برای تهران ارتقاء‌ شرایط زندگی به عنوان قلب معماری و شهرنشینی است، بنابراین درگذشته نیز موارد مشابهی درتهران ایجاد شده که هیچ سودی برای مردم نداشته است، به عنوان مثال پروژه مناسب سازی و سامان دهی خیابان 17 شهریور موردی بود که به هیچ وجه حتی رضایت حداقلی برای ساکنان منطقه نداشت، بنابراین موجب نارضایتی های متعددی به ویژه برای معلولان و سالمندان شد.

رحیمی با اشاره به فضاسازی میدان امام حسین (ع) و مشکلات پیش آمده برای آن، گفت:‌ به رغم اینکه فضای وسیع و بازی را دراختیار برگزارکنندگان مراسم فرهنگی ایجاد کرد، اما برای شهروندان و کسبه زحمات قابل توجهی را ایجادکرد؛ ازاین رو پروژه صدرهم مستثنی ازاین مسئله نیست و انتقادات بسیاری دروهله اول ازسوی مهندسان و معماران مرتبط به این پروژه وارد شد؛ به طورحتم درشرایط فعلی شورای شهر باید درفلسفه پروژه ها تجدید نظرگرده وقبل از مطالعات باید نیازسنجی صورت گیرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم، مدیران شهری درمسیراصرار برساخت پروژه ها برخی مطالعات را انجام می دهد، افزود:‌این رویه به لحاظ استاندارد فنی و مهندسی اشتباه است، گاهی اوقات خواست مدیران شهری برنیازسنجی ضروری برای شهرغلبه دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، تصریح کرد:‌ تشخیص اهداف مدیران شهری برای ساخت پروژه های پرهزینه و کم اثر نیازمند کارپژوهشی است، اما گاهی اوقات ازپیگیری این پروژه ها پرکردن کارنامه فعالیت ها و گاهی برندسازی دردوران مدیریتی است؛ ولی این برند و کارنامه سازی به قیمت هدردادن منابع ملی و بیت المال است.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.