| کد خبر: 157963 |

عضو کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

◄ شرط تازه برای صدور جواز پایان‌کار ساختمان‌‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس از تصویب طرح اعطای مجوز پایان کار ساختمان‌ها تنها با رعایت اصول دسترس‌پذیری ساختمان به منظور تردد معلولان خبر داد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس از تصویب طرح  مشروط اعطای مجوز پایان‌کار ساختمان‌ با رعایت اصول دسترس‌پذیری ساختمان به‌منظور تردد معلولان خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، جلیل مختار اظهار کرد: با موافقت نمایندگان مجلس، صدور جواز پایان کار ساختمان‌ها مشروط به دسترس‌پذیر کردن اماکن برای افراد معلول شد.

وی گفت: این مصوبه شهرداری را موظف می‌کند تا صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان‌کار برای تمامی ساختمان‌ها، اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را با رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن درباره دسترس‌پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری مشروط کنند زیرا یکی از اساسی‌ترین مشکلات موجود این دسته از شهروندان نحوه تردد در شهر است.

نماینده مردم آبادان در محلس با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی در تمام ابعاد افزود: براساس تبصره این ماده شهرداران و روسای نظام مهندسی، مسئول اجرا و نظارت بر حسن اجرای این ماده بوده و متخلفان از این قانون حسب مورد به مجازات تعزیری، جزای نقدی درجه 5 تا 8 موضوع ماده19  قانون مجازات اسلامی مصوب اول اردیبهشت 1392 ، انفصال موقت یا دائم از خدمات عمومی، تنزل مقام و یا محرومیت از انتصاب به مقامات حساس و مدیریتی و یا اخراج از نهاد یا سازمان متبوع محکوم خواهند شد.

به گزارش تین‌نیوز، تا پیش از این مصوبه تنها تعداد کمی از ساختمان‌ها دسترسی معلولان در ساخت‌وساز را رعایت می‌کردند و اجباری در رعایت استانداردها از سوی مالک ساحتمان حس نمی‌شد که با این اتفاق، از این پس آرامش تا حد زیادی به جامعه معلولان کشور باز می‌گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.