| کد خبر: 156989 |

◄ لایحه بودجه 97/ 23 میلیون یارانه‌بگیر حذف می‌شوند

دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف کردن پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای نیازمند، این اجازه را دارد که در سال آینده از محل منابع سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها تا مبلغ 37 هزار میلیارد تومان هزینه کند. این در حالی است که این رقم در قانون بودجه سال 96 حدود 48 هزار میلیارد تومان تعیین شده بود.

تین نیوز

لایحه بودجه سال آینده امروز به مجلس تقدیم شد و بر اساس اطلاعات اولیه‌ای که از این لایحه در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، دولت برنامه دارد تا بخش زیادی از یارانه‌بگیران نقدی، در سال آینده از فهرست مشمولان یارانه نقدی حذف شوند.

آن‌گونه که در لایحه بودجه سال 97 آمده است، دولت در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم و همچنین معطوف کردن پرداخت یارانه نقدی به خانوارهای نیازمند، این اجازه را دارد که در سال آینده از محل منابع سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها تا مبلغ 37 هزار میلیارد تومان هزینه کند. این در حالی است که این رقم در قانون بودجه سال 96 حدود 48 هزار میلیارد تومان تعیین شده بود. به این ترتیب، بنا به لایحه بودجه سال 97، این بخش با کاهش حدود 11 هزار میلیارد تومانی مواجه شده است.

اما در حوزه پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها، پیش‌بینی شده که 23 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها منظور شود، اما این رقم در قانون بودجه سال گذشته 33 هزار و 500 میلیارد تومان بود. به عبارتی، 10 هزار و 500 میلیارد تومان مبلغ اختصاص یارانه برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها کاهش یافته است.

با توجه به این اعداد و ارقام، می‌توان گفت حدود 23 میلیون نفر از تعداد یارانه‌بگیران کم خواهد شد؛ یعنی یک‌سوم یارانه‌بگیران از دریافت یارانه حذف می‌شوند.

آن‌گونه که در بودجه سال آینده برنامه ریزی شده، منابع به دست آمده از محل حذف یارانه نقدی بخش زیادی از یارانه‌بگیران، قرار است به سازمان‌های حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد برسد تا بودجه بیش‌تری برای رفع فقر و تبعیض درآمدی در اختیار داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.