| کد خبر: 156680 |

تحریم کاتسا همان تحریم گذشته است

تین نیوز

به گفته نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تحریم کاتسا که از سوی آمریکا تصویب و اجرایی شده همان موارد تحریمی گذشته علیه ایران است و خلاف موازین برجام است.

ابوالفضل حسن‌بیکی با انتقاد از  اجرای قانون کاتسا که مسدود شدن حساب بانکی ایرانیان غیر مقیم در شارجه، ترکیه و انگلیس را در پی داشت؛ خاطر نشان کرد: ترکیه و کشورهای اروپایی نباید با سیاست‌های خصمانه ترامپ همراه شوند. در این راستا لازم است سازمان ملل جلوی این اقدامات خلاف برجام رئیس جمهور آمریکا بگیرد، هرچند ترامپ در ظاهر به دنبال خروج از برجام نیست اما با فشار به کشورهای همسو و اروپایی به دنبال لطمه  به برجام است.

او ادامه داد: استنباط آمریکایی‌ها در موضوع برجام حرکت رو به جلو است، در واقع آنها مدعی‌اند که جمهوری اسلامی را مجبور به امضای قراردادی کردند که به ضرر ایران هم تمام شده است. برجام مقرر کرد که همه تحریم‌های گذشته به صورت یکجا برداشته شود اما آمریکایی‌ها علی‌رغم آنکه در این موضوع کوتاهی کردند با تغییر ریاست جمهور و روی کار آمدن دونالد به تکرار اقدامات گذشته از جمله تصویب تحریم‌هایی چون کاتسا پرداختند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت گفته است: با این حال از تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران هم دریغ نکردند، لذا با تصویب قانون کاتسا، اجرای آن و مسدود کردن حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در شارجه، ترکیه و انگلیس مجدد بر خلاف موازین برجام عمل کردندف حال آنکه همراهی کشورهای دیگر به جهت فشار دولتمردان آمریکایی است.

«کشورهایی چون ترکیه به دلیل همجواری با ایران و سایرین باید نسبت به زورگویی‌های ترامپ پاسخ منفی داده و تحت فرمان آنها قرار نگیرند زیرا بر همگان حمایت آمریکا از داعش و گروه‌های تکفیری در منطقه، تخریب‌ها و بحران اخیر ثابت شده است.»

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای منطقه و اروپایی نباید با ترامپ همراه شوند، زیرا جامعه داخلی ایالات متحده نیز دست به اعتراضاتی علیه رئیس‌جمهور خود زدند به همین خاطر انزوای بیش از پیش آسیب بسیار به اقتصاد آمریکا زده است. بنابراین با تبلیغات و تصویب تحریم‎ها به دنبال احیا سیاست و اقتصاد خود هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.