| کد خبر: 156141 |

غلامرضا حیدری:

◄ توسعه ریلی با تمرکز بر سرمایه‌گذاری خارجی

غلامرضا حیدری عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: توسعه راه‌آهن از اولویت‌های مجلس است و باید برای توسعه حمل و نقل ریلی بر سرمایه گذاری خارجی تمرکز کرد.

تین نیوز

غلامرضا حیدری عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: توسعه راه‌آهن از اولویت‌های مجلس است و باید برای توسعه حمل و نقل ریلی بر سرمایه گذاری خارجی تمرکز کرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلام‌شهر و پردیس در مورد افزایش سهم اعتبارات ریلی در بودجه ۹۷ گفت: مجلس در برنامه ششم حمایت از راه‌آهن را در دستور کار قرار داده و در این زمینه تمامی همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: البته محدودیت منابع مالی چقدر اجازه تخصیص بودجه و افزایش آن در زمینه ریلی را بدهد، موضوعی است که نباید آن را نادیده گرفت.

غلامرضا حیدری ادامه داد: در توسعه ریلی باید نگاه به سمت سرمایه‌گذاری خارجی باشد. در گزارشات ارائه شده تمرکز برای حمل و نقل باری و ترانزیت براحتی می‌تواند موجب شود تا از محل درآمدهای حاصله منابع خارجی را بازپرداخت کرده و سرمایه‌گذاری‌های جدیدی را انجام دهند.

او با اشاره به تحریم‌ها تأکید کرد: در حال حاضر کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و در نتیجه کاهش درآمد نفتی باعث می‌شود تا در این شرایط دولت یک مقدار از نظر منابع مالی در تنگنا قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس افزود: می‌توان از پتانسیل‌ها و جذابیت‌های موجود در حمل و نقل ریلی برای جذب سرمایه‌گذاران استفاده کرد و این هنر راه‌آهن و وزارت راه و شهرسازی است که با ابتکاراتی که به خرج می‌دهد بتواند سرمایه‌گذاری‌های خارجی را جذب کند.

روسیه در راه‌آهن اینچه برون سرمایه‌گذاری 10 میلیاردی و کره در راه‌آهن اصفهان-اهواز 4.6 میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته‌اند. کشورهای چین، کره، آلمان، ایتالیا، هند و فرانسه نیز وارد سرمایه‌گذاری در بخش‌های ریلی ایران شده‌اند که نشانگر جذابیت این بخش برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.